dieta

Diety dla kobiety – vademecum

Czemu tyjemy? Jak to zmienić, niekoniecznie za pomocą drakońskiej diety? Jak liczyć kalorie i czytać etykiety? Co zrobić, by wygrać walkę ze sobą, słodkimi pokusami i głodem emocjonalnym? Jak dobrać dietę do figury? Zapraszamy do vademecum diet.
dieta

Dlaczego tyjemy?

Wbrew pozorom to nie jest odwieczna zagadka ludzkości. Tyjemy z określonych powodów. Dowiedz się, dlaczego przybierasz na wadze?

Poznaj je: 5 powodów przybierania na wadze

Jeśli chcesz to zmienić – do dzieła!

Niezbędnik

10 przydatnych wskazówek na temat tego, jak odchudzać się bez wysiłku, zmieniając drobne nawyki żywieniowe.

Na start: Uporządkuj swoją dietę

Kontroluj dziennie spożycie kalorii – łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Co będzie potrzebne? Przeliczanie na kalorie może gwarantować schudnięcie, ale niekoniecznie - zdrową dietę. Jak liczyć kalorie z głową i upiec dwie pieczenie (oczywiście bez tłuszczu…) na jednym ogniu?

Przeczytaj: Jak liczyć kalorie?

Barwniki, konserwanty, emulgatory oraz tajemnicze „E” – jak rozeznać się w świecie etykiet spożywczych? Jak zrozumieć skład produktów żywnościowych i raz na zawsze wiedzieć, z czym mamy do czynienia?

Przeczytaj: Jak czytać etykiety?

Walka z pokusą

Jedząc, zaspokajasz głód. Ale podjadając, zaspokajasz głód emocjonalny… W dzisiejszych czasach jesteśmy bombardowani opresyjnym nakazem odchudzania. Ale przecież my musimy jeść! Żeby żyć, żeby czuć się dobrze. Jak sobie z tym poradzić? Jak, razem z nową dietą, rozpocząć nowe, zdrowe życie?

Polecamy: Psychologia diety, czyli jak uniknąć podjadania

Co zrobić, gdy masz ochotę na coś słodkiego i rezygnacja ze słodyczy nie wchodzi w grę? Wciąż masz szansę zachować się w kuchni dietetycznie!

Na pewno to znasz: Słodkie kuszenie

Przydatne wskazówki

Woda to główny punkt programu odchudzania, ale i warunek dobrego zdrowia w ogóle. Warto ją pić niemal w każdej sytuacji. Dlaczego?

Dowiedz się: Czy warto pić dużo wody?

Polecamy kilka prostych zasad, dzięki którym nie wyeliminujesz cukru z diety całkowicie (to zresztą niemożliwe), ale zmniejszyć jego ilość dzięki zdrowym zamiennikom.

Przeczytaj: Czy wiesz jak ograniczyć cukier w diecie?

Dieta dla typu figury

Jesteś jabłkiem, gruszką, a może papryką? Dowiedz się, jaki masz typ figury i dobierz dietę i ćwiczenia, by ją rzeźbić.

Zobacz: Dieta dla typu figury, czyli pokaż kształty!