Poprawa kondycji fizycznej - 7 rad jak to zrobić fot. Fotolia

Poprawa kondycji fizycznej - 6 rad jak to zrobić

Bez przerwy męczy cię zadyszka? W ten sposób szybko poprawisz swoją kondycję fizyczną!
Agata Bernaciak / 19.12.2016 12:28
Poprawa kondycji fizycznej - 7 rad jak to zrobić fot. Fotolia

1. Przestań palić papierosy

Nawet jeśli ćwiczysz i czujesz, że twoja kondycja poprawia się, palenie papierosów skutecznie niweczy wszelkie efekty związane z regularnym trenowaniem. Wyobraź sobie, że dzięki ćwiczeniom poprawiasz pojemność płuc i dotleniasz organizm, jednocześnie obniżając swoją wydolność poprzez "puszczanie dymka". Jaki to ma sens?

2. Rozpoczynaj i kończ dzień szklanką wody

Twój organizm nigdy nie będzie w dobrej kondycji, o ile nie będzie odpowiednio nawodniony. Dlatego warto wyrobić w sobie pewne nawyki, które poprawią przede wszystkim twoje samopoczucie. Najlepszym pomysłem jest picie wody rano i wieczorem. Te dwie pory dnia są tak charakterystyczne, że w ciągu kilku dni na stałe powiążesz je z tą czynnością!

3. Wysypiaj się

Masz wrażenie, że ciągle jesteś w pośpiechu i nawet sen starasz się skrócić do niezbędnego minimum? Uważaj! Takie podejście przypłacisz zdrowiem! Jeśli zależy ci na poprawie kondycji fizycznej, musisz dać organizmowi czas na regenerację. A nic nie regeneruje lepiej niż porządny, głęboki sen.

4. Rozpoczynaj dzień od rozgrzewki

Nie mówimy tu o Bóg wie jakich ćwiczeniach! Wystarczy dosłownie 5 minut porannego rozruchu. Gdy wstaniesz z łóżka porządnie przeciągnij się, zrób kilka skłonów, przyciągnij głowę do kolan, potruchtaj w miejscu, zrób kilka pajacyków i przysiadów. Taki początek dnia da ci mnóstwo energii!

5. Bądź aktywna wtedy, kiedy tylko możesz!

Zamiast korzystać z ruchomych schodów lub windy, idź schodami. Nie wyręczaj się partnerem lub dzieckiem, jeśli trzeba wyjść i wyrzucić śmieci. Takie małe czynności nie tylko sprawiają, że w ostatecznym rozrachunku spalasz dobowo więcej kalorii, ale również poprawiają krążenie krwi, co skutkuje lepszym dotlenieniem każdej komórki w twoim ciele.

6. Ćwicz i urozmaicaj każdy trening

Jeśli chcesz poprawić kondycję fizyczną, musisz REGULARNIE trenować. Za słowem regularnie kryją się zaś przynajmniej 2 treningi tygodniowo, które powinny trwać nie krócej niż 40 minut. Pamiętaj, by urozmaicać swoją aktywność. Samo przecież się nie zrobi!

Dowiedz się więcej:

7 ćwiczeń, które odmienią twoje ciało! 11 bezcennych rad profesjonalnych biegaczy Jak schudnąć trenując 2 razy w tygodniu?