Lato – więcej możliwości na sport!/ fot. sport-shop.pl

Lato – więcej możliwości na sport!

Latem łatwiej o ruch, a to za sprawą możliwości jego uprawiania na dworze. Bieganie, pływanie, rolki, rower – to tylko niektóre z propozycji. Możliwości jest mnóstwo! Jakie sporty najlepiej uprawiać latem i dlaczego? Jakie wynikają z nich korzyści?
/ 05.08.2011 13:52
Lato – więcej możliwości na sport!/ fot. sport-shop.pl

Przede wszystkim należy podkreślić, że nie ma najlepszego sportu na letni wypoczynek. Wszystko zależy od nastroju i indywidualnych preferencji. Poniżej przedstawiamy tylko wybrane propozycje.

Pływanie

Idealny sport dla większości osób. Także dla tych z problemami z kręgosłupem oraz kobiet w ciąży. Pomaga zachować zgrabną sylwetkę. Idealnie rozwija wszystkie mięśnie, nie obciąża stawów.

Ciekawą formą pływania jest także coraz modniejszy aqua aerobik. Pomaga schudnąć, a jednocześnie wysiłek wydaje nam się mniejszy dzięki wyporności wody.

Zobacz też: Dlaczego warto pływać?

Nurkowanie

Sport kosztowny, ale widoki niezapomniane, zwłaszcza, jeśli nurkujemy w wodach ciepłych krajów. Do tego pomaga spalać kalorie i wysmukla sylwetkę. Przeciwwskazaniem są choroby serca i układu krążenia.

Kajaki, rowery wodne

Kajaki rozwijają mięśnie ramion i barków, rower wodny – mięśnie nóg. Można je wypożyczyć praktycznie nad każdym jeziorem, dodatkowo można przy tym uzyskać ładną opaleniznę.

Jazda konna

Pomaga zachować odpowiednią postawę ciała (proste plecy), ćwiczy wiele partii mięśni, w tym łydek, ud, brzucha, pleców. Jest jednak kosztowna.

Bieganie

Jest tanie i szeroko dostępne. Należy pamiętać, by biegać po stosunkowo miękkiej nawierzchni – ubitych ścieżkach, trawie, ostatecznie asfalcie. Trzeba zapatrzeć się w odpowiednie obuwie. Wszystko to, by nie nadwyrężać stawów. Można się przy tym ładnie opalić, a podczas biegania pracuje cała gama mięśni: nóg, rąk, brzucha, pleców.

Rolki

Pięknie rzeźbią przede wszystkim pośladki i uda. Ta oferta przede wszystkim jest dla osób, które chcą wymodelować akurat te części ciała. Dzięki szybkiej jeździe na rolkach możemy spalić dużo kalorii.

Zobacz też: Łyżworolki - zdrowa jazda!

Rower

Dzięki jeździe na rowerze ćwiczymy mięśnie łydek, ud, a nawet pośladków. Ćwiczą też mięśnie pleców. Ważne jest ustawienie odpowiedniej wysokości siodełka i kierownicy. Przy rowerze górskim istotne jest, aby sylwetka nie była aż tak sztywno wyprostowana, gdyż wtedy nadwyręża się kręgosłup.

Gry zespołowe (siatkówka, koszykówka, badminton i inne)

Nie dość, że przebywamy na świeżym powietrzu, opalamy się, to dodatkowo spędzamy miło czas z innymi. Kształtujemy naszą towarzyskość, poczucie koleżeństwa. W grze bierze udział wiele grup mięśni. Ćwiczymy ponadto naszą koordynację ruchową, poczucie rytmu.

Warto pamiętać, że każdy przejaw sportu, niezależnie od pory roku, korzystnie wpływa na nasze zdrowie – nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Podczas wysiłku wytwarzają się hormony szczęścia, stajemy się, mimo wysiłku, szczęśliwsi, radośniejsi i mniej zestresowani.