POLECAMY

Książka „Siła medytacji. 28 dni do szczęścia”

Jak osiągnąć pełnię szczęścia i spokoju w 28 dni? Scharon Salzberg, autorka książki „Siła medytacji. 28 dni do szczęścia” poprowadzi nas w magiczny świat medytacji i odsłoni jej zbawczy wpływ na nasza duszę.
Książka „Siła medytacji. 28 dni do szczęścia” fot. sensus.pl

Sharon Salzberg, autorka książki Siła medytacji. 28 dni do szczęścia jest współzałożycielką Insight Meditation Society i autorką wielu książek, w tym bestsellerowe Lovingkindness i Faith. W swojej najnowszej książce wykorzystuje trzydzieści lat doświadczeń w roli nauczycielki, żeby pokazać, w jaki sposób rozpocząć i kontynuować skuteczną praktykę medytacji. Salzberg regularnie współpracuje z "O, The Oprah Magazine", "Time", "Real Simple", "Good Housekeeping", "Self", "Shambhala Sun" i wieloma innymi pismami.

Salzberg czerpie wiedzę o medytacji ze swojego wieloletniego doświadczenia i dzieli się nią w swojej książce. Autorka pisze: Dzięki medytacji jestem szczęśliwa, kochająca, spokojna — ale nie w każdym momencie w ciągu dnia. W dalszym ciągu mam dobre i złe chwile, momenty radości i smutku. Ale teraz łatwiej mi akceptować trudności; nie wywołują we mnie aż tak wielkiego rozczarowania i nie traktuję ich aż tak osobiście, bo dzięki medytacji radzę sobie z wielką prawdą — że wszystko podlega nieustannym zmianom.

Książka przypadnie do gustu wszystkim tym, którzy pragną odciąć choć na chwilę odciąć się od codzienności i przenieść w krainę błogiego spokoju. Nie trzeba do tego żadnej magii, bo spokój mieszka w nas – wystarczy 20 minut, by go odnaleźć. Jak to zrobić?

W książce znajdziemy praktyczne rady, jak czerpać korzyści z medytacji. Autorka przybliża nam całe spektrum zagadnień związanych z medytacją – od tych przyziemnych i praktycznych po wyższe duchowe. Dowiemy się czym jest medytacja, jakie są jej odmiany i jakie daje korzyści. Autorka stworzyła precyzyjny plan nauki medytacji, obejmujący cztery tygodnie wykładów teoretycznych i ćwiczeń kontemplacyjnych. Proces nauki jest duchową wspinaczką na najwyższe poziomy duchowości, gdzie odnajdziemy spokój, szczęście i zapomnienie od codziennych trosk.

Autorka przejrzyście przedstawia zasady medytacji i wyjaśnia metody prostej i bezpośredniej praktyki zdobywania świadomości chwili obecnej. Pierwsze ćwiczenia koncentrują się na praktycznych aspektach medytacji – ćwiczeniu oddechu i eliminacji wszystkich myśli, emocji i odczuć pojawiających się w danym momencie. Z każdym kolejnym tygodniem do programu ćwiczeń będą włączane kolejne, bardziej zaawansowane formy medytacji – medytacja skanowani ciała, medytacja emocji, medytacja myśli czy medytacja miłującej dobroci.

Książka jest skarbnicą wiedzy na temat sztuki medytacji wywodzącej się z filozofii buddyjskiej. Autorka pomija jednak aspekty religijne, dzięki czemu medytowanie staje się praktyką neutralną i uniwersalna dla wszystkich, niezależnie od światopoglądu. Salzberg skupia się głównie na osiąganiu korzyści duchowych i cielesnych oraz czerpaniu uniwersalnych wartości z filozofii Wschodu. 

Tytuł: Siła medytacji. 28 dni do szczęścia

Autor: Sharon Salzberg

Data wydania: 2012/03

Stron: 184

Wydawnictwo Sensus

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)