Dieta rozdzielna - co łączyć a czego nie

O diecie rozdzielnej słyszał prawie każdy. Niewielu jednak wie na czym ona polega. Tymczasem może ona być doskonałą bronią w walce z nadwagą oraz dolegliwościami żołądkowymi.

Dieta rozdzielna.

Gdy chcemy się odchudzać, możemy wybierać spośród wielu diet „cud”. Dają one szybki efekt, często jednak nie utrzymuje się on długo. O diecie rozdzielnej słyszał prawie każdy. Niewielu jednak wie na czym ona polega. Tymczasem może ona być doskonałą bronią w walce z nadwagą oraz dolegliwościami żołądkowymi. Okazuje się też racjonalnym sposobem odżywiania zgodnym z naszą naturą.

Zobacz także: Dieta na lato - jak się odżywiać?

Stworzona przez dr. Williama Howarda Hay’a  blisko wiek temu dieta, jest propozycją zmiany nawyków żywieniowych, zmiany stylu życia, bo to właśnie oznacza słowo „dieta”. Jeśli mamy problemy żołądkowe po sutym obiedzie, męczą nas wzdęcia i dodatkowo chcemy zrzucić zbędne kilogramy, warto spróbować diety rozdzielnej. Przestrzegając jej prostych zasad, nie popełnimy błędów żywieniowych obciążających nasz organizm. Będziemy dłużej zdrowi i szczupli.

Co należy łączyć, a co rozdzielać?

W diecie rozdzielnej produkty żywieniowe dzielą się na trzy grupy: białkową (mleko, mięso, jaja, rośliny strączkowe, jogurty, ryby), neutralną (warzywa, owoce, nasiona, oleje, miód, orzechy, kawa, herbata, woda, soki warzywne)  i węglowodanową (pieczywo, ziemniaki, makarony, cukier, słodycze, kukurydza, owoce suszone). Nie można łączyć grupy białkowej z węglowodanową. Czyli nasz tradycyjny schabowy z ziemniakami i surówką jest zabroniony. Łączymy produkty grupy neutralnej z białkową oraz neutralnej z węglowodanową. Powodem takiego podziału jest czas jaki potrzebujemy na strawienie różnych produktów. Np. ziemniaki trawimy w ok. godzinę, mięso już w 3 do nawet 7 godzin! Produkty fermentują. Cierpimy na zaparcia i wzdęcia. Gdy mieszamy mieszamy produkty wszystkich grup, nasz żołądek może trawić jedzenie nawet 8 godzin. Gdy będziemy przestrzegać tej diety stanie się on krótszy. Organizm nie zmarnuje energii i będzie mógł przeznaczyć ją na coś innego.

Dieta ta na początku może okazać się trudna ze względu na nasze przyzwyczajenia. Z czasem jednak mięso z sałatką, chleb z masłem i pomidorem bez szynki, płatki bez mleka a z owocami staną się normą. Ten sposób żywienia nie wymaga wielu wyrzeczeń, nie musimy się głodzić. Wystarczy zapamiętać co z czym łączyć. Nasz żołądek będzie nam wdzięczny, polepszy się samopoczucie, a waga zacznie spadać.

Polecamy: Jak poprawić przemianę materii?

Hit! Trening drabina na spalanie tłuszczu krok po kroku
SKOMENTUJ (3)
KOMENTARZE (3)
~karolcia/4 lata temu
Gdyby ktoś szukał pełnej listy produktów z poszczególnych grup, warto zajrzeć tu : http://www.nazdrowiesposob.com/dieta-rozdzielna/. Dla mnie ta strona była bardzo przydatna, kiedy zaczynałam swoją przygodę z tą dietą. Ogólnie, mogę ją polecić. To była jedna z najsmaczniejszych diet, jakie miałam okazję stosować. Schudłam bez wielkich wyrzeczeń. Niestety później straciłam wszystko, co udało mi się zyskać, bo wróciłam do dawnych nawyków. Nie obędzie się bez wytrwałości, niestety.
~Ola/4 lata temu
zgadzam sie - we wszystkim najważniejszy jest umiar!A te sorbety to ja też lubię - zamiast zwykłych lodów, można je jeść częściej bo są mniej kaloryczne
~Ewcia/4 lata temu
A ja mam zupełnie inne podejscie do diety - nie liczac słodyczy jem co chce byle gotowane na parze / duszone. jem 5 razy dziennie, do tego 3x w tyg basen. a zamiast słodycz6y / czekolady owoce lub jakies desery owocowe - sorbet z grycan a czy jakis koktajl na jugorcie naturalnym. Zdrowo, niskokalorycznie i z błonnikiem :)