POLECAMY

Cukier czy tłuszcz? Dowiedz się, co jest gorsze dla sylwetki!

Chipsy czy czekolada? Kotlet schabowy czy cukierki? Dowiedz się, czy które z tych produktów ponoszą odpowiedzialność za nadwagę!

Cukier czy tłuszcz? Dowiedz się, co jest gorsze dla sylwetki! fot. Fotolia

Doczekaliśmy się rzeczywistości, w której więcej osób umiera na skutek otyłości niż przez niedowagę. Ofiarą zbyt dużej masy ciała i chorób z tym związanych pada prawie 3,4 miliona dorosłych rocznie. Dowiedz się, jakiego typu produkty ponoszą odpowiedzialność za tę sytuację!

Dlaczego właściwie tyjemy?

Wiele osób winę za otyłość zrzuca często na efekty uboczne chorób, przyjmowane leki, stres, zaburzenia nastrojów oraz depresję, czy geny. Szacuje się, że predyspozycje genetyczne mogą stanowić 25-40% przyczyn tycia. Ale geny wcale nie decydują o tym, czy będziemy cierpieć na otyłość!

Badania Harvardzkiej Szkoły Zdrowia Publicznego pokazują, że mutacje genów mogą przyczyniać się do otyłości, ale jej nie powodują.  Powodem problemów z wagą jest bowiem spożywanie zbyt dużej wartości odżywczej w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Co to oznacza? Oznacza to, że nawet jeśli jesteśmy obciążeni genetycznie, dzięki diecie i aktywności fizycznej nie doprowadzimy do pojawienia się nadwagi. 

Wniosek: To nieprawidłowe odżywianie i brak ruchu jest przyczyną nadwagi prawie 1,5 miliarda osób na świecie.

Co jest gorsze: tłuszcz czy cukier?

Jak pokazują najnowsze badania, głównym sprzymierzeńcem otyłości wcale nie jest tłuszcz, ale...

... wszechobecny cukier!

Dietetycy wyczulili nas na dietę niskotłuszczową. W kuchniach zmniejszyliśmy zużycie tłuszczu, zwierzęce zastąpiliśmy roślinnymi. Przemysł spożywczy też zareagował: wypuścił produkty o obniżonej zawartości tłuszczu.

Dziś cukier jest dodawany do większości produktów, bo poprawia ich smak i zapach.Cukier w gotowych produktach jest trudny do kontrolowania – nawet nie wiemy, w którym momencie przekraczamy dozwoloną, maksymalną dzienną dawkę.

Dlaczego cukier jest tak wielkim zagrożeniem?

Liczne badania potwierdzają, że cukier uzależnia. Nasz mózg odczuwa przyjemność z jedzenia, zwłaszcza z jedzenia słodyczy. Niestety ta przyjemność zamienia się po czasie w zbędne kilogramy. Jedynym ratunkiem jest sprawdzanie na opakowaniach zawartości cukru, jak i stosowanie jego zamienników.

Dowiedz się więcej o tłuszczu i cukrze:

napisane na podstawie informacji prasowej Stewiarnia.pl
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/2 lata temu
Ja postanowiłam ograniczyć złe tłuszcze w diecie i zastępuję je nienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Polecam wszystkim Ogórecznik olevitum. Bardzo dobry produkt, pozwala utrzymać cholesterol na odpowiednim poziomie.
/2 lata temu
w wykazie składników podaje się składniki alergenne, ale określenie "śladowe ilości" odnosi się do możliwości zanieczyszczenia wtórnego produktu składnikami alergennymi na linii technologicznej jeżeli w zakładzie produkuje się również produkty zawierające takie składniki (np. orzechy). Tych składników nie wymienia się w wykazie składników. Podaje się tylko ogólne info/ostrzeżenie, że "produkt może lub zawiera ...."
/3 lata temu
To może być sedno nieskutecznego odchudzania. Skupiamy się na tłuszczu zapominając o cukrze. Spróbuję jeszcze bardziej ograniczyć jego spożywanie, może wtedy efekty odchudzania z Acetomale będą jeszcze lepsze.
POKAŻ KOMENTARZE (2)