POLECAMY

Niby nic a jednak! 6 małych błędów niweczących efekty odchudzania

Wszystko robisz jak należy, ale waga nie spada? Dowiedz się, gdzie popełniasz błąd!

Niby nic a jednak! 6 małych błędów niweczących efekty odchudzania fot. Fotolia

1. Pijesz dietetyczne napoje gazowane

Choć praktycznie nie mają kalorii, ich regularne picie bardzo źle wpływa na organizm. Jak? Gazowane napoje często nie tylko powodują wzdęcia, ale również prowadzą do uzależnienia od słodzików, które wzmagają apetyt na prawdziwy cukier!

2. Rezygnujesz z jedzenia kolacji

Zabranianie jedzenia kolacji po godzinie 18:00 to najczęściej powielany błąd w odchudzaniu. Ostatni posiłek możesz zjeść nawet i o 21:00, o ile chodzisz spać około północy! Rezygnacja z kolacji spowalnia metabolizm, a spowolniony metabolizm = brak efektów. Kropka.

3. Wykluczyłaś z diety tłuszcz

Żeby schudnąć, w twoim codziennym menu musi znaleźć się każdy element obecny w piramidzie żywieniowej. Zamiast rezygnować z jedzenia tłuszczów, postaw na te zdrowe! Są nimi olej kokosowy, oliwa z oliwek, czy choćby olej rzepakowy.

4. Pożegnałaś się z węglowodanami

Jeśli zależy ci na utracie wagi, musisz dostarczać organizmowi energię, której najwięcej znajduje się właśnie w węglowodanach. Dlatego wybieraj te złożone (np. razowy chleb, pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż, kasze). Absolutnie nie wolno ci z nich rezygnować!

5. Jesz zbyt małe śniadania...

... albo nie jesz ich wcale. Prawda jest taka, że jeśli nie dostarczysz organizmowi porządnej porcji energii na starcie, później odbije się to na twoim zdrowiu i figurze. Dlaczego? Bo w godzinach popołudniowych poczujesz tak ogromne ssanie w żołądku, że rzucisz się na każde jedzenie!

6. Pijesz za mało wody

Deficyt wody w organizmie najczęściej kończy się potężnymi obrzękami (widocznymi w okolicy stóp, dłoni i na twarzy), a także potruciem toksynami. Jeśli pijesz zbyt mało płynów, w mgnieniu oka stracisz siłę do działania. Tak kiepska forma zdecydowanie nie sprzyja zaś odchudzaniu. Ba! Wręcz je spowalnia, bowiem tłuszcz jest dla organizmu ostatnim bastionem zmagazynowanej energii.

Dowiedz się więcej:

11 sposobów na odchudzanie bez diety Ile kalorii powinnaś jeść, by schudnąć? 9 dietetycznych porad na płaski brzuch

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/rok temu
U mnie problemem była nieregularność posiłków. Zmieniłam, zaczęłam jeść sporo warzyw. Wspomogłam się naturalnym spalaczem tłuszczu African Mango (tutaj przeczytacie więcej na jego temat: tnij.org/lfeuel0 ) 4,5 po dwóch tygodniach!;)
/rok temu
Z tego co wiem to najważniejsze jest aby dobrze rozłozyć wysiłek i kalorie tak aby najwięcej ćwiczyc wtedy kiedy palimy tłuszcz a nie cukier. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc