POLECAMY

Jazda na rolkach to ogromna frajda dla duszy, ale niezły wycisk dla ciała. Dlaczego?

Jędrne pośladki i zgrabne nogi - to daje regularna jazda na rolkach.

Karolina Kalinowska / 2 miesiące temu
Jazda na rolkach to ogromna frajda dla duszy, ale niezły wycisk dla ciała. Dlaczego? fot. Fotolia

Jazda na rolkach to sport aerobowy, który jest idealny dla osób chcących zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. Dodatkowo pozwala wzmocnić mięśnie nóg, poprawia kondycję, gibkość i sprawia, że pupa staje się bardziej jędrna. Ta forma aktywności fizycznej jest dobrą alternatywą dla tradycyjnego joggingu, a do tego znacznie mniej obciąża stawy biodrowe, kolanowe i skokowe.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat nauki jazdy na rolkach i efektów jazdy na rolkach to czytajcie dalej.

Ćwiczenia aerobowe potrafią w błyskawicznym tempie wymodelować sylwetkę. Na czym polegają?

Nauka jazdy na rolkach

Jeździć na rolkach może praktycznie każdy, ale istnieją pewne przeciwwskazania do uprawiania tego sportu. Rolki nie są dobrym pomysłem do osób, które mają problemy z krążeniem i niewydolnością oddechową, cierpią na zaawansowaną osteoporozę, zmagają się z chorobami układu ruchu i kontuzjami. Osoby mające problemy z kolanami i biodrami powinny wcześniej skonsultować się z ortopedą.

Jazdy na rolkach można uczyć się samodzielnie lub z osobą towarzyszącą. Najlepiej robić to na równiej powierzchni (betonie lub asfalcie), gdzie znajdują się poręcze lub elementy, których można się złapać. Osoby początkujące powinny przygotować się na sporą liczbę upadków, otarć i siniaków, dlatego warto zaopatrzyć się w ochraniacze, które zapobiegną poważniejszym urazom.

W czasie jazdy na łyżworolkach należy utrzymać postawę podobną do jazdy na łyżwach - delikatnie pochylone do przodu plecy, ręce swobodnie spuszczone wzdłuż tułowia, a nogi lekko ugięte w kolanach.

Rolki - zdrowa jazda

Jakie efekty daje jazda na rolkach?

Tak naprawdę jest całkiem sporo powodów, dla których warto jeździć na rolkach. Po pierwsze nie obciąża kręgosłupa i stawów tak bardzo, jak np. bieganie. Pomaga spalić tkankę tłuszczową - regularne treningi (2-3 razy w tygodniu) sprawią, że ciało stanie się smuklejsze, a waga zacznie w końcu spadać.

Ten rodzaj wysiłku wspomaga również serce i układ krążenia, poprawia koordynację ruchową, kształtuje mięśnie ud i pośladków - w czasie jazdy pracują wszystkie główne grupy mięśniowe. Dzięki temu pośladki nabiorą apetycznego kształtu, a cellulit będzie znacznie mniej widoczny.

Na rolkach po smukłą sylwetkę

Na co zwrócić uwagę kupując rolki?

Rolki to sprzęt sportowy, który wystarcza na bardzo długo, dlatego warto się przygotować do tego zakupu. Sprzęt powinien być dobrany do indywidualnych potrzeb i rozmiaru stopy. Cena łyżworolek jest bardzo zróżnicowana, a jej wysokość jest zazwyczaj odzwierciedleniem jakości. Jednak dobrej jakości rolki do jazdy rekreacyjnej to wydatek ok. 300 zł.

Dzieci i osoby początkujące powinny zaopatrzyć się w twarde rolki z plastikowym, sztywnym butem. Amatorzy zazwyczaj wybierają modele z czterema kółkami tej samej wielkości (do jazdy wyczynowej są przeznaczone modele pięciokołowe).

Będąc w sklepie sportowym, należy zwróćcie szczególna uwagę na kilka podstawowych rzeczy:

  • Producenta - niezbędne tutaj będzie podstawowe rozeznanie się w firmach specjalizujących się w produkcji łyżworolek, np. K2, RollerBlade, Tempish, Roces;
  • But powinien być wygodny, przewiewny i profilowany. Warto zwrócić uwagę na usztywnienie i odpowiednie „trzymanie” kostki;
  • Wygodny rodzaj sznurowania i (lub) zapięć;
  • Rodzaj płozy (aluminiowa lub wykonana z tworzywa);
  • Twardość i wielkość kółek;
  • Obecność dodatkowych udogodnień - uchwyty do przenoszenia rolek, mechanizmy szybkiego zapinania buta i „pochłaniacz wstrząsów”.

Warto również pamiętać o bezpieczeństwie. Każdej osobie jeżdżącej na rolkach przyda się kask i ochraniacze na kolana, łokcie i nadgarstki. Tak na wszelki wypadek...

Ile kalorii można spalić podczas jazdy na rolkach?

Podczas godzinnej jazdy na rolkach można spalić nawet do 470 kalorii. Pewnie wiele z was powie, że to niewiele, ale dla porównania podczas godziny pływania można pozbyć się ok. 468 kalorii, aerobiku 300 kalorii i 432 w czasie gry w tenisa.

Rolki to bardzo fajna forma aktywności fizycznej i jeszcze lepszy pomysł na spędzanie czasu wolnego.

Na rolkach po smukłą sylwetkę

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)