Miś
„Jechał misio na spacerek i zgubił nowy rowerek. Kto go ma? Może ty, może ja?”.
Zabawa polega na tym, że dzieci siedzą w kręgu – prowadzący posyła piłkę i mówi: „Ja go nie mam, ma go Małgosia”. Małgosia turla piłkę do kolejnego dziecka i mówi: „Ja go nie mam, ma go...”.
Celem zabawy jest:
- integracja grupy,
- utrwalanie imion.
Ślimaczek
Dzieci siedzą w kręgu, w środku jedno, które jest ślimaczkiem. Dzieci razem mówią: „W skorupce schował się ślimaczek, łezki wyciera i płacze – ślimaczku, ślimaczku, co się stało? Opowiedz historię całą”.
Ślimaczek mówi, co sprawiło mu przykrość. Uczestnicy zabawy starają się pocieszyć ślimaczka.
Celem zabawy jest:
- mówienie o swoich uczuciach,
- rozwijanie empatii.
Zobacz także: Zabawy dla dziecka w domu
Zgoda
Wszyscy uczestnicy zabawy mówią razem – równocześnie podają sobie podane części ciała.
„Rękę mi podaj, rękę mi podaj, bo na gniewanie czasu jest szkoda.
Nogę mi podaj, nogę mi podaj, bo na gniewanie czasu jest szkoda.
Cały się podaj, cały się podaj (obejmują się), bo na gniewanie czasu jest szkoda”.
Celem zabawy jest:
- łagodzenie napięć,
- wprowadzenie miłego nastroju.
Kogucik
Dzieci razem mówią: „Kogut drogą spaceruje, swojej kurki poszukuje” – dziecko, który jest kogutem, staje przed wybranym kolegą i pieje. Spacerują teraz we dwójkę.
Dzieci razem mówią: „Kurka drogą spaceruje, bo kurczątka poszukuje”.
„Kurka” staje przed „kurczątkiem” i gdacze. Spacerują teraz w trójkę.
Dzieci mówią: „Kurczak drogą spaceruje, bo kolegi poszukuje. Cześć!”
(Uczestnicy zabawy podają dłoń najbliższemu koledze).
Celem zabawy jest:
- wprowadzenie atmosfery zabawy,
- powitanie grupy.
Zobacz także: Nauka przez zabawę