Początek spotkania biznesowego zwykle zaczyna się od wymiany wizytówek. Mile widziane jest więc w ogólne ją posiadać. Najlepiej, jeśli plik z własnymi wizytówkami umieścisz w eleganckim wizytowniku, tak, aby nie wyjmować jej tandetnie z kieszeni spodni czy marynarki. Takie zachowanie należy nie tylko do niekulturalnych, ale i niesmacznych, zaś przez innych może zostać odebrane jako brak wiedzy z dziedziny etykiety. Jeśli nie masz jeszcze własnej wizytówki, warto pomyśleć o jej zaprojektowaniu. Zobacz, jaka powinna być wizytówka, abyś nie musiała się jej wstydzić.
Jaka powinna być wizytówka?
Wizytówka nie musi być piękna, zaskakująca czy kolorowa. Powinna być przede wszystkim profesjonalna i tematycznie powiązana z twoim zawodem. Jeśli jesteś poważną bizneswoman albo managerem firmy, twoja wizytówka powinna być klasyczna, kolorystycznie zbliżona do barw firmy, obowiązkowo z logo. Jeśli jednak jesteś renomowaną nianią, animatorką czy logopedą dziecięcym, twoja wizytówka nie powinna być sztywna, szara i tak "nudna" jak w przypadku dyrektora banku. Mogą dominować na niej barwy, niewielka grafika, coś ciekawego. Pamiętaj, że wizytówka ma być twoim lustrzanym odbiciem.
Co umieścić na wizytówce?
To dylemat wielu osób, które projektują swoją pierwszą wizytówkę. Jeśli nie wiesz, co na niej umieścić, kieruj się złotą zasadą, że powinny się na niej pojawić informacje ważne. Wizytówka musi być przejrzysta, dlatego nadmiar tekstu może być szkodliwy. Oto informacje, które obowiązkowo powinny się pojawić na twojej firmowej wizytówce:
- imię i nazwisko
- funkcja
- adres www (jeśli taki posiadasz)
- nr telefonu
- adres firmy
- logo firmy (może pojawić się z boku albo na drugiej stronie).
Kwestie techniczne
Kształt – zdecydowanie częściej praktykuje się wizytówki prostokątne o wymiarach 90 x 50 mm lub 85,60 x 53,98 mm w układzie poziomym. Są wygodniejsze i nieco bardziej eleganckie.
Kolor – wśród profesjonalnych wizytówek dominują jasne odcienie, a więc beże i écru, a na nich ciemna, prosta czcionka.
Czcionka – krój czcionki powinien nie odciągać uwagi odbiorcy od treści, która jest najważniejsza. Litery powinny być wyraźne i przejrzyste, dlatego unikaj tzw. pisanek, czyli czcionek ozdobnych, przypominających odręczną kaligrafię. Lepszym wyborem będą czcionki takie jak Times New Roman czy Arial.
Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz:
Jak wygląda praca w call center?
Jak pozbyć się rutyny z pracy?
Tego nie mów pracodawcy, gdy negocjujesz powyżkę!
Co ci się należy za nadgodziny w pracy?
Czy ukończenie studiów gwarantuje znalezienie pracy?