Praca w call center - wady i zalety

praca w call center fot. Fotolia
Poznaj wady i zalety pracy "na słuchawce"!
praca w call center fot. Fotolia
Call center to dla wielu wspaniałe dorywcze zajęcie, świetna opcja dla mamy wychowującej dziecko, idealna praca dla studentów, albo osób, które są na stałe zatrudnione w jakiejś firmie, a po godzinach chcą dorobić. Zobacz, jak wygląda praca na słuchawce oraz poznaj jej wady i zalety.

Głośny open space

Duża sala, kilka rzędów komputerów, słuchawki, myszka i klawiatura. Z pozoru biuro, jakich wiele. Codziennie od rana do godzin późno wieczornych, a nawet nocnych przesiadują tam konsultanci, wykonujący albo odbierający połączenia od klientów.
Gdy ktoś obcy wchodzi do wielkiego open space\'a nie wie, czy wylądował w ulu, czy na obcej planecie. Szum, jakieś głosy, czasem przekrzykiwanie się albo śmiech. Jak się okazuje, to ani dom pszczół, ani odległa galaktyka, lecz korporacyjna firma, zatrudniająca setki ludzi.

Jak wygląda praca w call center?

Przychodzisz wcześnie rano, a następnie zajmujesz dowolnie wybrane miejsce. Nie masz swojego biurka, własnego komputera i krzesełka. Dziś siedzisz na końcu sali, jutro na początku a za tydzień w środku – w zasadzie tam, gdzie jest miejsce.
Jeśli pracujesz na infolinii przychodzącej, odbierasz połączenia od klientów, jeśli na wychodzącej, to ty dzwonisz. W call center nie ma miejsca na innowację i kreatywność. Działasz w oparciu o skrypt, specjalnie przygotowany tekst i wyuczone regułki.

Wspaniała oferta

Jeśli sprzedajesz lub jak kto woli oferujesz albo wciskasz jakiś produkt, musisz wyzwolić się z zasad moralnych albo prawdomówności. Wszystko, co proponujesz, jest najlepsze, najpiękniejsze, najtańsze i niezwykle potrzebne twojemu rozmówcy, a ty niczym dobra wróżka, chcesz mu to bezinteresownie dać. I tak pani Halince podarujesz pakiet internetu na smartfona, którego nie posiada, zaś panu Jackowi wręczysz kolejny abonament.
Gdy nieco bardziej dociekliwy klient zacznie wypytywać o szczegóły twojej super promocji, nie raz okazuje się, że twoja niewiedza jest przerażająca.
Celem, z którego będziesz skrzętnie rozliczana, jest dążenie do zrealizowania konkretnego wyniku. Za brak efektywności możesz zostać zwolniona, zaś za działanie na korzyść firmy zostaniesz nagrodzona prowizją.

Zarobki, ścieżka kariery i zwolnienia

Na kokosy nie masz co liczyć. Twoje zarobki uzależnione będą od liczby godzin pracy oraz ewentualnych premii. Nie marz też o karierze typu od pucybuta do milionera. Wprawdzie nie raz będzie ci dana zmiana projektu, ale awansu możesz się nie doczekać.
Na szczęście nie musisz obawiać się, że padniesz ofiarą zwolnienia. W call center każdy konsultant jest na wagę złota. Jeśli jednak nie będziesz realizować założonych planów wynikowych albo popełnisz błąd merytoryczny, może okazać się, że zostaniesz bezpowrotnie wyrzucona.

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz: 

Jak być profesjonalistką?
Jak pozbyć się rutyny z pracy?
Tego nie mów pracodawcy, gdy negocjujesz powyżkę!
Co ci się należy za nadgodziny w pracy? 
Czy ukończenie studiów gwarantuje znalezienie pracy?

Redakcja poleca

REKLAMA