FashionPhilosophy Fashion Week konfrontuje polski rynek mody z zagranicą. Informuje i inspiruje, komunikuje całą branżę: od managerów firm odzieżowych, producentów, handlowców i agentów mody, poprzez dziennikarzy, stylistów i krytyków, do projektantów i marek. Wspiera współpracę, fuzje i transfery w branży.
Tegoroczne wydarzenia podzielone zostały według konwencji: pokazy mody marek i projektantów, wystawy fotografii - Young Fashion Photographers Now, pokazy offowe - OFF out of Schedule; prezentacje i stoiska projektantów - Showroom, Gala Dyplomowa ASP oraz szkolenia i seminaria Let Them Know, w tym seminaria francuskiej firmy światowej sławy Nelly Rodi.
Ponadto imprezę wzbogacą wydarzenia towarzyszące: Re-Act Fashion Show i Manufaktura Fashion Week/Fast Fashion 2010. Tysiące pasjonatów mody odwiedzi Łódź w dniach 12-17. października wizytując miejsca wydarzeń październikowej edycji Fashion Week: Manufakturę, Białą Fabrykę i stare fabryki: Bielnik i Elektrownię w obecnym kompleksie Opal Property Developments.
Zobacz także: Jak kupić idealne dżinsy
Projekt Fashion Week zdawał się być wyczekiwany od lat, a potwierdzeniem może być fakt zwycięstwa wydarzenia w konkursie „Łódź Sukcesu”, czy też niezwykle cenna jak dla premierowej imprezy nagroda „Elle Style Awards 2009” w kategorii „Największe wydarzenie w modzie”. Wydarzenia związane z Fashion Week znajdują się w centrum zainteresowania fotoreporterów i dziennikarzy wielu pism, stacji zagranicznych (Fashion Insider, Euronews czy Fashion TV), telewizji ogólnopolskich, prasy codziennej oraz internetowych serwisów modowych.
W maju 2010 akredytowano ponad 200 dziennikarzy prasowych i telewizyjnych, a wydarzenia tworzące Fashion Week Poland były relacjonowane przez 12 stacji telewizyjnych.
Pierwszą edycję osobiście zaszczyciła Diane Pernet. Honorowymi gośćmi kolejnej edycji Fashion Week byli Agatha Ruiz De La Prada, Kenzo Takada i Patrizia Gucci.
Zobacz także: Biżuteria ceramiczna największym hitem sezonu