Jakie efekty dają przysiady? Zdradzamy, czy warto je wykonywać!

Marzysz o zgrabnej i jędrnej pupie? Zobacz, co możesz zyskać dzięki tym codziennym ćwiczeniom.
Jakie efekty dają przysiady? Zdradzamy, czy warto je wykonywać! fot. Fotolia.pl

Przysiady się kocha lub nienawidzi. Jednak bez względu na indywidualne sympatie, nie można podważyć ich zbawiennego wpływu na sylwetkę. Pozwalają w dość krótkim czasie wymodelować uda i pośladki, a wielu trenerów powtarza, że to jedno z najlepszych ćwiczeń, jakie istnieje.

W przysiadach siła!

Przysiady to jedno z najpopularniejszych i najbardziej lubianych ćwiczeń funkcjonalnych - imituje ruchy życia codziennego np. siadanie i kucanie. Ich regularne wykonywanie pozwala wymodelować uda i pośladki, wzmocnić mięśnie odpowiadające za zginanie i prostowanie stawu kolanowego oraz biodrowego. Dodatkowo powalają wykształcić poczucie równowagi i poprawiają elastyczność. To jedno ćwiczenie angażuje aż 250 mięśni!

Bardzo dużo osób zapomina, że w czasie wykonywania przysiadów trzeba zwrócić uwagę na prawidłową technikę. Bez niej nie osiągniesz wymarzonych efektów, a nawet możesz nabawić się kontuzji.

7 sposobów na jędrne pośladki

Jak prawidłowo wykonywać przysiady?

Podczas wykonywania przysiadów pracuje głównie pupa (mięsień mały, średni i duży, który nadaje jej właściwy kształt) i uda (mięsień czworogłowy i dwugłowy, który znajduje się bezpośrednio pod pośladkiem). To jedno ćwiczenie wzmacnia, modeluje i rzeźbi. Dzięki niemu ciało zaczyna nabierać innych kształtów. Po kilku tygodniach pupa podnosi się, a nogi są znacznie szczuplejsze. Zobacz zatem, jak prawidłowo wykonać przysiad.

  • Rozstaw nogi na szerokość barków. Stopy powinny być w delikatnej rotacji zewnętrznej. Taka pozycja wymusi prawidłową pozycję i uniemożliwi koślawienie kolan.
  • Napnij mięśnie brzucha i pośladków. Cofnij biodra i pilnuj, by ciężar ciała był bardziej na piętach. Pod żadnym pozorem nie odrywaj stóp od ziemi. Po cofnięciu bioder powoli zginaj kolana i schodź w dół.
  • Nie pochylaj się do przodu. Plecy powinny pozostać w neutralnej pozycji, zachowując naturalną krzywiznę.
  • Pamiętaj, aby kolana nie wystawały za linię palców stóp. Jedynym wyjątkiem, są osoby, których budowa wymusza wychodzenie poza linię placów stóp, czyli bardzo wysokie lub mające długie nogi.
  • W pełnym przysiadzie nogi powinny być pod kątem prostym. W przypadku osób bardziej zaawansowanych może być to kąt 60 stopni. 
  • Gdy jesteś w górze, mocno napnij pośladki i wypchnij miednicę odrobinę do przodu.

Najlepsze ćwiczenia na zgrabne pośladki!

Ile przysiadów trzeba robić, aby zobaczyć efekty?

Na początku wystarczy 100 przysiadów dziennie. Jeżeli nie jesteś w stanie wykonać aż tylu, to zacznij od 20 (ja tak zaczynałam) i każdego dnia zwiększaj tę liczbę o 10 powtórzeń, aż dojdziesz do wcześniej wspomnianych 100.

Niestety wiele osób zapomina, że organizm przyzwyczaja się do wysiłku. Więc jeśli chcesz, aby twoje pośladki uniosły się, były jędrne i bardziej odstające, to musisz dokładać im obciążenie lub zwiększać liczbę powtórzeń. Dobrym pomysłem jest wykonywanie kilku rodzajów przysiadów (z wyskokiem, ze sztangą - to moje ulubione, z ciężarkami lub z piłką nad głową), dzięki temu będą pracowały również mięśnie, które nie pracują w czasie tradycyjnego przysiadu.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń pamiętaj o rozgrzewce. Jeżeli o niej zapomnisz to zakwasy i skurcze łydek masz jak w banku.Musisz pamiętać, że kluczem do sukcesu jest systematyczność, bez niej cały wysiłek pójdzie na marne. Pierwsze efekty ćwiczeń zauważysz już po 3 tygodniach.

5 najbardziej kontuzyjnych ćwiczeń

 
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (4)
/2 lata temu
u mnie tez rower dał mega efekty i jest to rowerek :))) najpierw byl stacjonarny, a w ten weekend maz mi kupil na wyrzedazy w media expert zwykły rower i wreszcie "rusze z miejsca" hahaha ;) rower to super sprawa, polecam dziewczyny, pupa bedzie jak marzenie :)))
/2 lata temu
Oh,żeby się chciało!
/2 lata temu
Przysiady sa ok, najważniejsze jest aby dobrze rozłozyć wysiłek i kalorie tak aby najwięcej ćwiczyc wtedy kiedy palimy tłuszcz a nie cukier. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc
POKAŻ KOMENTARZE (1)