Tanio i zdrowo – zakupy z głową!

Chcesz odżywiać się zdrowo, ale wybieranie odpowiednich produktów w sklepie wydaje Ci się trudne? Wciąż masz za mało pieniędzy i nie wiesz, jak zaoszczędzić na zakupach? Sprawdź, jak kupować zdrowe jedzenie i nie przepłacać!
/ 18.02.2013 09:25

Kupuj wyłącznie zdrowe produkty!

Zasada jest prosta: nie zjesz tego, czego nie kupisz. Kupując wyłącznie zdrowe produkty, będziesz jeść… wyłącznie zdrowe produkty. Logiczne!

Nie wybieraj się na zakupy głodny/-a!

Zakupy z pustym żołądkiem to najprostszy sposób na to, by zrujnować wysiłek związany z odchudzaniem. Doskonale wiedzą o tym właściciele sklepów. Produkty na półkach i sklepowe działy są tak zaprojektowane, by kusić, by przekonać Cię do kupna, nawet jeśli naprawdę robisz wszystko, by wreszcie schudnąć.

Nie dawaj się nabrać na specjalne oferty!

Otrzymanie upustu 2 zł, nabycie 3 produktów za cenę 2 albo dodatkowe 20% gratis to bardzo dobry interes, o ile kupujesz coś przydatnego i zdrowego. Po co jednak zapełniać lodówkę i szafy nieodpowiednimi produktami tylko dlatego, że były tańsze?

Kupuj hurtowo!

Jeśli masz dość miejsca, aby przechować produkty, kupuj większe paczki płatków śniadaniowych, ryżu, mleka i mrożonych ryb, a zaoszczędzisz sporo pieniędzy.

Wróć do podstaw!

Właśnie tu możesz najwięcej zaoszczędzić. Zaopatrz się w podstawowe składniki, zioła i przyprawy oraz w dobrą książkę kucharską. Przyrządzaj jak najwięcej swoich posiłków od podstaw. Gotowe dania, sosy, desery itd. to strata pieniędzy.

Zobacz też: Piramida żywienia - w jakich proporcjach spożywać dane produkty?

Czytaj etykiety i naucz się kontrolować porcje!

Staraj się nie przekraczać dziennego zapotrzebowania na kalorie.

Płać gotówką, nie kartą płatniczą!

Płatności gotówką są dla nas bardziej „bolesne” z psychologicznego punktu widzenia, co ogranicza naszą impulsywność i wydajemy mniej.

Sporządzaj sobie listę potrzebnych produktów!

Dzięki temu kupisz rzeczy, których naprawdę potrzebujesz.

Porównuj ceny!

Pochodź trochę po sklepach. Na pobliskim straganie warzywnym lub w sklepiku ceny bywają niższe niż w supermarkecie.

Zobacz też: Poznaj 10 największych bomb kaloryczno-tłuszczowych!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (8)
/25.07.2016 09:37
Moim zdaniem w diecie równie ważny jest sposób gotowania. Ja już dawno przeszłam na posiłki gotowane w parowarze. Jest zdrowo i smacznie.
/05.06.2015 15:59
Tylko nie dajmy się czasem nabrać na te "zdrowe" produkty. Nie zawsze to co nam wmawiają, że jest zdrowe, w rzeczywistości takie jest.. np produkty z Krakowskiego Kredensu, czy też inne drogie produkty, które tylko z pozoru są zdrowe, wystarczy poczytać etykiety i wszystko staje się jasne 😊 już nie dam się nabrać reklamom..
/27.05.2015 08:48
Jeżeli robić zakupy z głową to trzeba robić tak jak mówią osoby poniżej. Sprawdzenie etykiet, zawartości produktów etc. To powinna być podstawa żywienia. Często jest tak, że na sklepowych półkach, czy w reklamach wciska się nam rzeczy niezdrowe. Powstają specjalne fundacje, które promują zdrową żywność. A jak to wygląda w rzeczywistości? To widać na przykładzie fundacji alma i produktów w tychże sklepach. Zdrowa żywność od siedmniu boleści. Taka zdrowa, że w sokach mamy 1% owoców, w czekolwie z bakaliami 4 rodzynki na całą tabliczkę, a w musli więcej chemii niż w normalnych produktach.
POKAŻ KOMENTARZE (5)