Dieta na włosy fot. Adobe Stock

Dieta na włosy - co jeść na porost włosów?

Dieta na włosy to dieta bogata w witaminy A, C, E, cynk, miedź i aminokwasy siarkowe. Dieta na wypadanie włosów musi uwzględniać składniki ważne dla kondycji skóry głowy.
Agata Bernaciak / 17.02.2021 08:57
Dieta na włosy fot. Adobe Stock

Jeśli twoje włosy są matowe, pozbawione blasku, łamią się lub wypadają, a w dodatku masz wrażenie, że w ogóle nie rosną, prawdopodobnie brakuje im odpowiedniego odżywienia.

Dieta na włosy uwzględnia składniki dla nich cenne, zwłaszcza aminokwasy siarkowe, które je budują oraz witaminy na porost włosów. Co jeść, żeby włosy szybciej rosły?

Dieta na włosy bogata w biotynę

Biotyna inaczej nazywana witaminą H to składnik, który znajdziesz właściwie w każdym preparacie na wzmocnienie włosów. Wspomaganie ich wzrostu to jedna z jej głównych funkcji.

Co jeść aby mieć zdrowe włosy? 

  • jajka, najlepiej żółtka.

Jeśli nie masz problemów z cholesterolem, nawet jedno dziennie. Możesz też jadać je co drugi dzień na zmianę na przykład z garścią migdałów, które też mają sporo biotyny.

Dieta na porost włosów bogata w kwasy omega-3

Kwasy omega-3 korzystnie wpływają na cebulki, dzięki czemu włosy są mocniejsze i szybciej rosną. 

Co jeść na porost włosów?

  • 150 g łososia, flądry, śledzi lub innych tłustych ryb 3 razy w tygodniu.

Dieta na wypadanie włosów - sięgaj po cynk

Zbyt mała ilość cynku w diecie powoduje wypadanie włosów. Jego niedobory są ściśle związane z wypadaniem włosów i ich słabą kondycją.

Co jeść na wypadanie włosów?

  • owoce morza (krewetki, małże, itp.) raz w tygodniu.

100 g tych produktów dostarcza prawie 500% dziennego zapotrzebowania na cynk.

Witamina C na mocne włosy

Witamina C to bardzo silny antyoksydant, który wzmacnia cebulki włosowe. Dzięki temu włosy są mocniejsze.

Co jeść by mieć mocne włosy?

  • surowe warzywa i owoce, a zwłaszcza paprykę.

Jeden średni strąk papryki dziennie to idealna dawka tej cennej substancji.

Witamina E na kondycję skóry głowy

Witamina E to kolejny antyoksydant, odpowiedzialny za zdrowie włosów i skóry. Jeśli brakuje jej w diecie, włosy mogą zacząć wypadać.

Co jeść, by włosy nie wypadały?

  • garść świeżych pestek słonecznika dziennie.

Taka ilość pokrywa prawie 150% zapotrzebowania na witaminę E.

Dieta na włosy to nie wszystko

Relaks sprawia, że spada poziom kortyzolu – hormonu stresu odpowiedzialnego m.in. za wypadanie włosów. Nawet godzinny spacer dziennie dotleni organizm i sprawi, że substancje odżywcze szybciej dotrą do cebulek włosowych.

Włosom nie służy nadmierna stylizacja, zwłaszcza częste używanie suszarki i prostownicy. Zbyt wysoka temperatura niszczy nie tylko ich łodygi, ale też cebulki.

Dlatego „odpuść” sobie wymyślne fryzury zwłaszcza, że efekt zniknie natychmiast po kąpieli w wodzie. Pozwól również włosom „odpocząć” od kosmetyków do stylizacji.

Artykuł powstał na zlecenie Edipresse na podstawie tekstu Urszuli Kowalskiej opublikowanego w magazynie Vita. Pierwotnie został opublikowany 27.06.2014.

Dowiedz się więcej o pielęgnacji włosów:
7 najczęściej popełnianych błędów w pielęgnacji włosów
Kosmetyki ochronne do włosów z filtrami UV
Przegląd masek nawilżających włosy

Tagi: dieta, włosy