Dieta Gwyneth Paltrow - zasady i jadłospis

Jej smukłą sylwetkę podziwiają ludzie na całym świecie. Dowiedz się, w czym tkwi sekret takiego ciała!
Agata Bernaciak / 29.07.2014 06:39

W czym tkwi sekret diety Gwyneth Paltrow?

Aktorka, która w tym roku skończy 42 lata nie żartowała mówiąc w jednym z wywiadów, że ma „pupę 22-letniej striptizerki”. Gwyneth od dawna jest znana z obsesji na punkcie diet i codziennych treningów z Tracy Anderson (tą samą, która ćwiczy z Madonną i Nicole Richie). Gwyneth do zaleceń dietetycznych podchodzi bardzo restrykcyjnie. W jej codziennym menu lista składników zakazanych jest bardzo długa, ale – zdaniem aktorki – dzięki temu poprawiło się jej samopoczucie, wyniki badań i… sylwetka!


Co je na diecie Gwyneth Paltrow?

Produkty wskazane: ciepła woda z cytryną, soczewica, orzechy, brokuły, komosa ryżowa, marchewka, zielony groszek, herbaty ziołowe, zioła do przyprawiania potraw (np. majeranek, bazylia, oregano), jarmuż, szpinak, buraki, jabłka, migdały, rodzynki, imbir.
Produkty zakazane: kawa, alkohol, cukier, sól, jajka, każdy rodzaj mąki (więc każdy rodzaj pieczywa i wszystkie wyroby cukiernicze), mięso, owoce morza, mleko, jogurty, sery, soja, pomidory, ziemniaki, bakłażany, papryka, słodzone napoje, sól.

Przykładowy jadłospis diety Gwyneth Paltrow

Śniadanie:
  • Woda z cytryną na czczo
  • Ryż zapiekany z jabłkami, migdałami, rodzynkami i cynamonem
Przekąska:
  • Sok z buraków, 2 marchewek, jabłka, połowy cytryny i 2 cm kawałka imbiru
  • Placki z kaszy jaglanej
Obiad:
  • Krem z brokułów. Składniki: marchew, pietruszka, korzeń selera, brokuł, ząbek czosnku, prażone płatki migdałów. Przepis: Ugotować bulion warzywny z marchewki, pietruszki, selera i ziół (lubczyk, pietruszka). Dodać brokuły. Gdy warzywa będą miękkie, całość zblendować. Doprawić przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Podawać posypany świeżo prażonymi płatkami migdałów.
  • Kotlety z soczewicy z komosą ryżową i surówką. Soczewicę, uprzednio namoczoną i ugotowaną, zmielić w maszynce, połączyć z komosą. Formować kotlety i piec w piekarniku.
Przekąska:
  • Sok tzw. Power Juice (przygotować sok w wyciskarce z jarmużu, szpinaku, buraków i jabłek)
  • Garść orzechów
Kolacja: Sałatka z zielonych warzyw i tofu

Co o diecie Gwyneth Paltrow sądzą eksperci?

Dieta zawiera dużo błonnika i dość tłuszczu, a jednocześnie pozwala schudnąć nawet 2 kg w ciągu tygodnia. Niestety posiada też wady – ma zdecydowanie za mało magnezu, wapnia, żelaza, białka, witamin B12 i D. Tak restrykcyjna nie powinna być stosowana dłużej niż 2 miesiące.

Dowiedz się więcej o dietach gwiazd:


na podstawie tekstu Magdy Błaszczak/Viva wyd. specjalne