Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego - trening z trenerką [wideo]

Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla osób początkujących. Trening składa się z przysiadów, ćwiczeń otwierających klatkę piersiową, pompek oraz ćwiczeń na brzuch. Całość trwa zaledwie kilka minut.
Agata Bernaciak / 08.04.2020 03:51

Ćwiczenia ogólnorozwojowe to wstęp do bardziej zaawansowanych treningów, ale również doskonały sposób na równomierne rzeźbienie ciała i utrzymanie go po prostu w dobrej kondycji. Zestaw ćwiczeń przygotowała trenerka personalna.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu

Trening ogólnorozwojowy możesz wykonywać w domu. Żaden sprzęt nie jest potrzebny. Pamiętaj, by rozpocząć od rozgrzewki przed treningiem, a zakończyć - ćwiczeniami rozciągającymi.

Między przejściami do poszczególnych ćwiczeń staraj się nie wykonywać przerw. Wykonaj 15-20 powtórzeń każdego ćwiczenia w 3 seriach. Osoby bardziej zaawansowane mogą zwiększyć liczbę powtórzeń i serii. Wykonuj trening 3 razy w tygodniu.

Przykładowe ćwiczenia ogólnorozwojowe, które możesz wykonywać w domu to:

Przysiady

Przysiady pozwalają wzmocnić mięśnie pośladków i ud, a także poprawić elastyczność i pracować nad poczuciem równowagi.

  • Stań na szerokość bioder.
  • Stopy ustaw lekko na zewnątrz.
  • Napnij mięśnie brzucha i pośladków.
  • Ciężar ciała przenieś na pięty.
  • Cofnij biodra, zegnij kolana i schodź w dół.
  • Utrzymuj plecy w pozycji neutralnej.
  • Kolana nie powinny przekraczać linii stóp.
  • Wyprostuj nogi.
  • Napnij pośladki.
  • Wypchnij biodra do przodu.

Pompki damskie

Pompki to ćwiczenie, które mogą wykonywać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Celem ich wykonywania jest wzmocnienie mięśni klatki piersiowej i ramion. Pompki damskie są odpowiednie dla osób początkujących, ponieważ wymagają mniej siły - wykonuje się je na kolanach. Ważne, by w czasie ćwiczenia nie wypinać pupy i nie zwieszać brzucha.

  • Połóż się na brzuchu.
  • Ułoż dłonie po obu stronach tułowia na wysokości klatki piersiowej.
  • Ugnij nogi w kolanach.
  • Unieś tułów, prostując ręce w łokciach.
  • Utrzymuj głowę w przedłużeniu kręgosłupa.
  • Opieraj się tylko na dłoniach i kolanach.
  • Wytrzymaj 2-3 sekundy.
  • Ugnij ręce i opuść tułów, ale nie kładź się na podłożu.
  • Wyprostuj ręce i unieś się ponownie.
  • Powtórz całość.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 27.01.2015.

Filmy Polki.pl Team powstały we współpracy z klubem fitness tylko dla kobiet I love fitness.pl. Ćwiczenia ogólnorozwojowe prezentuje trenerka personalna Justyna Trzmiel.

Więcej treningów wideo:
Tabata w domu - najlepsze ćwiczenia z trenerką [wideo]
Trening obwodowy - ćwiczenia do wykonania w domu [wideo]