Ciąża

Jakich sportów unikać w ciąży?

Ciąża jest specyficznym stanem dla kobiety, dlatego umiarkowana aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana. Te z nas, które były aktywne przed ciążą, na pewno będą akceptowały ruch przez dziewięć miesięcy, mniej przytyją, rzadziej wystąpią u nich rozstępy. Zanim jednak podejmiesz decyzję o typie uprawianych ćwiczeń, skonsultuj się z lekarzem.
/ 19.11.2010 15:34
Ciąża

Istnieje wiele sportów, które na samym wstępie powinnaś wykluczyć z listy. Są to:

  • jazda konna,
  • snowboard, narty,
  • surfing,
  • wspinaczka górska,
  • loty na paralotni, skoki ze spadochronem,
  • jazda na rowerze, hulajnodze (tzw. sporty przy, których potrzebne jest zachowanie równowagi),
  • intensywny jogging (obciąża kręgosłup i stawy),
  • nurkowanie – powoduje niebezpieczne zmiany ciśnienia),
  • zjeżdżalnie wodne itp. mogące spowodować tzw. „ciężkie lądowania” oraz obijanie brzuszka.

Co można ćwiczyć w czasie ciąży?

Wskazane są natomiast ćwiczenia jogi, aerobic i fitness oraz zajęcia na basenie. Powinny odbywać się pod okiem specjalisty i za zgodą lekarza prowadzącego ciążę. Zaleca się, by wysiłek był umiarkowany i nie przekraczał tętna o wysokości 140 uderzeń na minutę. Jeżeli przekroczysz dwudziesty tydzień ciąży, nie wykonuj ćwiczeń wymagających leżenia na plecach. Pozycja ta powoduje ucisk macicy na kręgosłup oraz na żyłę, którą powraca krew z dolnych partii ciała do serca.

Źródło: fitness.wieszjak.polki.pl