Czego NIE WOLNO jeść mamie karmiącej?

Z uwagi na dobro dziecka powinnaś unikać pewnych produktów.

Milena Oszczepalińska / 11 miesięcy temu
fot. Fotolia

Mimo że nie ma restrykcyjnych wytycznych co do diety, jaką powinna stosować karmiąca matka, istnieje grupa produktów, których w trosce o zdrowie swoje i dziecka kobiety powinny unikać.

Czego nie jeść, karmiąc piersią?

Kobiety karmiące naturalnie powinny przede wszystkim wyeliminować z jadłospisu surowe mięso i ryby, które mogą zawierać niebezpieczne chorobotwórcze bakterie. Z powodu ryzyka wystąpienia salmonelli należy wykluczyć surowe jaja i rozpuszczone lub powtórnie zamrożone lody. Podobnie jest w przypadku produktów z niepasteryzowanego mleka i serów pleśniowych, których nadmierne spożycie może doprowadzić do zatrucia listerią – bakterią szkodliwą dla zdrowia matki i niemowlęcia.

W okresie laktacji warto również zrezygnować z artykułów spożywczych zawierających sztuczne barwniki i konserwanty, w tym z dosładzanych napojów gazowanych i tych zawierających kofeinę. Kawa, herbata oraz napoje energetyczne mogą powodować u dziecka nadpobudliwość i kłopoty z zasypianiem, dlatego należy je ograniczyć. W czasie karmienia piersią tak jak w okresie ciąży zakazany jest alkohol, który nadal może powodować zaburzenia rozwojowe dziecka.

Produkty, które mogą uczulać

Ze względu na reakcje uczuleniowe należy uważać na: orzechy ziemne, owoce cytrusowe, truskawki i poziomki, czekoladę, a także mleko. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie niemowlęta narażone są na ryzyko alergii czy nietolerancji, dlatego zaleca się, aby decyzję o wyeliminowaniu danego elementu diety podjąć dopiero po zaobserwowaniu niepokojących objawów u dziecka.

W trosce o prawidłowe trawienie niemowlaka

Wskazane jest ograniczenie spożycia produktów, które zmieniają smak mleka i powodują u malca wzdęcia. Są to między innymi czosnek, cebula, kapusta i niektóre warzywa strączkowe. Przyprawiając dania najlepiej unikać ostrych przypraw, które drażnią delikatny przewód pokarmowy niemowlęcia i mogą wywoływać biegunki. Papryczkę chili i pieprz warto więc zamienić na aromatyczne zioła.

Sprawdź też porady dotyczące karmienia:

Na podstawie materiałów prasowych marki HiPP
Jak powrócić do pracy po urlopie macierzyńskim?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)