Jak wzmocnić odporność przedszkolaka?

Nie chcesz, żeby twoje dziecko chorowało tak często jak inne przedszkolaki? Musisz wzmocnić jego odporność. Poznaj skuteczne sposoby!

Katarzyna Krajewska / 2 miesiące temu
fot. Fotolia

Odporność przedszkolaków jest bardzo niska. Często słyszymy, że dzieci, zwłaszcza te, które chodzą do przedszkola pierwszy rok, ciągle chorują. Maluchy nie są jednak skazane na przeziębienia, katar czy kaszel. Dziecko z podwyższoną odpornością będzie chorowało rzadziej albo wcale. Wystarczy zastosować kilka prostych metod.

Wzmacninie odporności - im wcześniej, tym lepiej

Rodzice często zaczynają wzmacniać odporność swoich dzieci jesienią, gdy maluchy przynoszą do domu różne infekcje. Wtedy jest już za późno. Warto zacząć dbać o układ odpornościowy dzieci jeszcze latem, żeby później nie martwić się o ciągłe przeziębienia.

Mama na rynku pracy

Jak zwiększyć odporność dziecka?

Odporność, to przede wszystkim zdrowe posiłki

Odporność malucha zaczyna się w jego układzie pokarmowym. Na pewno serki dla dzieci, jogurty z owocami, słodkości czy soczki, nie pomogą w walce z bakteriami i wirusami. Te produkty osłabiają układ odpornościowy naszych pociech. Co go zatem wzmacnia?

Na pewno pożywne płatki (naturalne, bez dodatku cukru, np. owsiane lub jaglane), podawane z kozim mlekiem i orzechami włoskimi. To idealna propozycja na śniadanie. Jeśli nasza pociecha nie jadła podwieczorku w przedszkolu, przygotujmy jej naturalny kisiel na bazie domowego kompotu lub pieczone jabłka albo gruszki z prawdziwą wanilią albo cynamonem. Gęstą zupę z dodatkiem różnego rodzaju kasz można zaserwować maluchowi na kolację.

Do picia podawajmy maluchom ciepłe kompoty i herbaty ziołowe, m.in. koperkową i anyżową. Jeśli wolą wodę, niech będzie przegotowana i ciepła.

Ruch na świeżym powietrzu

Pamiętajmy, że odporność budujemy również dzięki ruchowi na świeżym powietrzu. Codziennie, niezależnie od pogody, wychodźmy z dzieckiem na spacer. Niech nasza pociecha weźmie rower albo piłkę, a kiedy pada deszcz – kalosze i parasol. Wystarczy 30 minut dziennie.

Kwasy omega-3 i omega-6 na odporność

Codziennie podawajmy maluchowi tran. Nie zapominajmy o tym, że ważna jest tu regularność. Warto zacząć podawać go dziecku już w drugiej połowie lata, przez całą jesień i zimę. Tran zawiera kwasy omega-3 i omega-6 oraz witaminę A, które biorą udział w budowaniu odporności.

Żywe kultury bakterii wspomagają odporność

Warto podawać dziecku naturalne kultury bakterii. Można je kupić w aptece m.in. w postaci kropelek.

Syrop z cebuli

Odporność dziecka wzmocni też syrop z cebuli, którego przygotowanie zajmie nam nie więcej niż 5 minut. Wystarczy pokroić kilka cebul (które chronią organizm przed bakteriami i wirusami)i włożyć do słoika, zalać naturalnym miodem (bez dodatku cukru), zakręcić i wstawić do lodówki. Dziecku podajemy po 1 łyżce syropu dziennie. Można do niego dodać czosnek (który jest naturalnym antybiotykiem), jeśli dziecko lubi.

Żadna z tych metod budowania odporności nie przyniesie efektów, jeśli jest stosowana samodzielnie. Najlepsze efekty uzyskamy łącząc te wszystkie sposoby.

10 najlepszych produktów na odporność dziecka

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)