Co zrobić gdy zgubimy bagaż - Rodzina w podróży

Co zrobić gdy zgubisz bagaż? fot. Fotolia.pl
Zobacz, jakie mamy dla was rady!
Karolina Kalinowska / 26.05.2015 16:48
Co zrobić gdy zgubisz bagaż? fot. Fotolia.pl
Niemiła niespodzianka w postaci zgubionego lub zaginionego bagażu może przydarzyć się każdemu.

Podpowiadamy wam, co zrobić w takiej sytuacji!

Co zrobić, gdy zgubisz bagaż?

1. Samolot

  • Jeśli walizki nie przyleciały wraz z tobą, zgłoś się do punktu obsługi naziemnej pasażerów (jest na lotnisku). Tam będziesz musiała wypełnić formularz nieprawidłowości bagażowej.
  • Następnie powinnaś zgłosić reklamację. Masz na to 7 dni - jeśli bagaż został uszkodzony w transporcie albo 21 dni - gdy okaże się, że bezpowrotnie zaginął. Reklamację składasz u przewoźnika. Pamiętaj, by zachować kartę pokładową i kwity bagażowe.
  • Do reklamacji należy dołączyć: szczegółową listę zawartości bagażu, bilet lotniczy lub potwierdzenie zakupu biletu elektronicznego, potwierdzenie dokonania nadpłaty za nadbagaż (jeśli miało to miejsce), kopię zawieszki  do bagażu (jest dołączana do biletu przy odprawie bagażowej).

2. Pociąg

  • Kolej odpowiada za bagaż tylko wtedy, gdy został zniszczony z jej winy (np. w wyniku wypadku).
  • Możesz też upominać się o odszkodowanie, jeżeli umieściłaś bagaż w miejscu do tego przeznaczonym (np. w specjalnym wagonie), a mimo to go straciłaś. Reklamację składasz w siedzibie PKP. Trzeba dołączyć do niej bilet.

3. Autobus

  • Każdy przewoźnik ustala własne zasady odpowiedzialności za bagaż (warunek: szkoda nastąpiła z jego winy). Zwykle ochronie podlegają rzeczy, na które został wykupiony kwit bagażowy.
Teks na podstawie artykułu z dwutygodnika "Pani Domu"

Więcej podróżniczych inspiracji:

Redakcja poleca

REKLAMA