Linie lotnicze British Airways zainwestowały w klasę First, swą sztandarową markę, 100 mln funtów, z myślą o stworzeniu luksusu opartego o klasyczne wzory i dyskretną elegancję.
Podstawowe nowe elementy klasy First to:
• Łóżko szersze o 60 proc. na wysokości ramion
• Osobiste rolety elektroniczne
• Piętnastocalowy ekran monitora
• Port USB, złącze RCA i słuchawki redukujące hałas
• W pełni zintegrowane naturalne podświetlenie i nastrojowe światło
• Kosmetyczka zaprojektowana przez Anyę Hindmarch i przybory toaletowe D.R. Harris & Co.
• Oprawiony w skórę stolik
Nowa kabina pasażerska została zaprojektowana przez autorów wnętrza luksusowych samochodów marki Jaguar. W centrum granatowo-kremowej kabiny znajduje się większe niż do tej pory łóżko z nowym „inteligentnym” materacem i pościelą z bawełny egipskiej o grubym splocie.
Ambasadorką nowej klasy First została aktorka Rachel Weisz. „Nowa klasa First British Airways nie ma sobie równych pod względem stylu, luksusu i obsługi” – powiedziała Rachel Weisz.
Każda indywidualna kabina wyposażona jest w prywatną szafkę, biurko oprawione w skórę, które można przekształcić w stolik jadalny, monitor z nowym piętnastocalowym ekranem do oglądania filmów podczas lotu i dodatkowe siedzenie umożliwiające pasażerom wspólny posiłek. Elektroniczne rolety można dowolnie przesuwać, by oddawały nastrój i porę dnia.