Hit! Oto 20 sposobów na zmotywowanie się do ćwiczeń!

Zaczynasz szukać wymówek, aby nie iść na trening? Czym prędzej wypróbuj jeden z 20 sposobów odzyskania motywacji do ćwiczeń.

Motywacja do ćwiczeń - 20 sposobów na utrzymanie
fot. Panthermedia

Czujesz, że jesteś o krok od decyzji, aby dać sobie spokój z treningami bo brakuje ci odpowiedniej motywacji do ćwiczeń? Przekonaj samą siebie, że nie warto przerywać. Nawet dziwaczny sposób na odzyskanie chęci może okazać się skuteczny.

Jak odnaleźć motywację do ćwiczeń? Te sposoby sprawią, że pojawią się efekty!

1. Urozmaicaj trening

Twoje mięśnie muszą „uczyć się” również innych ruchów. Staje się to dla nich wyzwaniem nowego rodzaju, dzięki czemu spalają więcej tłuszczu. Raz w miesiącu spróbuj trudniejszych zestawów. Jeśli ćwiczysz w domu z kasetą wideo, zatrzymaj ją na 5 minut i wykonaj kilka dodatkowych wypadów lub „pajacyków”.

2. Odmień tempo ćwiczeń

Kiedy ćwiczysz w stałym rytmie, spalasz od 6 do 8 kalorii na minutę. Przyspieszysz ten proces, jeśli zastosujesz tzw. trening z interwałami. To znaczy wprowadzisz do ćwiczeń krótki, 30-sekundowy okres maksymalnego wysiłku. Przemiana materii jest wtedy znacznie szybsza i w efekcie tracisz do 30% więcej kalorii.

3. Zwiększ częstotliwość powtórzeń

W ten sposób dłużej spalasz kalorie. Co jakiś czas intensyfikuj też ćwiczenia.

4. Wykorzystuj każdą chwilę

Zdarza się dość często, że kobiety, które tego dnia już ćwiczyły, unikają jakiejkolwiek dodatkowej aktywności ruchowej. Dlatego nigdy nie mów: „Dzisiaj już się gimnastykowałam”. Wręcz przeciwnie, wykorzystuj każdą okazję, aby rozruszać mięśnie. Przejdź na przykład jeden przystanek piechotą albo wejdź po schodach, zamiast wjeżdżać windą.

Dowiedz się więcej o motywacji:

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,52 / 27 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Redakcja poleca
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia: