POLECAMY

Dwoisz się i troisz, a waga stoi w miejscu? Poznaj 7 powodów, przez które nie chudniesz

Zmień dotychczasowe myślenie o walce z nadwagą. Dzięki temu schudniesz!

Dwoisz się i troisz, a waga stoi w miejscu? Poznaj 7 powodów, przez które nie chudniesz fot. Fotolia.pl

Zastanawiasz się, dlaczego nie chudniesz? Odpowiedź jest prosta - popełniasz błędy, które nie pozwalają na spadek kilogramów. Zobacz, w czym tkwi sedno sprawy i zmień swoje dotychczasowe myślenie o utracie wagi!

1. Brak cierpliwości

Najczęściej wyszukiwane hasła związane z dietą w internecie to „jak schudnąć 10 kg w miesiąc” albo „jak zrzucić 5 kg w tydzień”. Po pierwsze nie istnieje zdrowy sposób na utratę wagi w tak szybkim tempie. Po drugie, nawet jeśli udałoby się pozbyć zbędnych kilogramów w tak krótkim czasie, z pewnością pojawi się efekt jojo.

2. Z dnia na dzień wprowadzasz drastyczne zmiany

Zaczynając odchudzanie, często decydujemy się na wprowadzenie surowych zasad z dnia na dzień. Owszem, jeśli zaskoczymy organizm ograniczoną podażą kalorii, skutkiem będzie spadek masy. Po tym kilkudniowym okresie waga jednak stanie w miejscu. Efekt – spowolniony metabolizm i gorsze samopoczucie. Po tygodniu dojdzie także frustracja. A stąd już prosta droga do ataków obżarstwa.

3. Korzystasz z diet monoskładnikowych

Wszyscy słyszeliśmy o cudownych efektach diety kapuścianej, czy diety Dukana. Faktem jest, że efekty tych diet są widoczne już w krótkim okresie. I tyle tylko powinny być stosowane. Dieta, która nie zawiera wszystkich składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania narządów może spowodować nieodwracalne zmiany w organizmie.

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu? Mamy na to 5 sprawdzonych sposobów

4. Zajadasz się produktami reklamowanymi jako dietetyczne

W niemal wszystkich dietach odchudzających zaleca się ograniczenie spożywania węglowodanów. Rzeczywiście - walcząc z nadwagą - powinnaś postawić przede wszystkim na węglowodany złożone. Producenci żywności korzystają jednak z naszej niewiedzy i proponują produkty „dietetyczne”, które dietetycznymi nie są. Przykład: wafle ryżowe, dania „light” lub niskokaloryczne warzywa w połączeniu z panierowanym kurczakiem i słodkim, tłustym sosem.

5. Jesz zbyt mało i za rzadko

Zamiast jadać 5 małych posiłków dziennie, decydujesz się na jedzenie rzadziej. To duży błąd. Jeśli przez cały dzień będziesz chodziła głodna, wieczorem najpewniej zjesz dużo więcej, niż potrzebujesz i niż jesteś w stanie spalić.

6. Wybierasz kaloryczne dodatki

Mały batonik w celu zaspokojenia nagłego napadu głodu to od 150 do 400 kalorii. Kilka szklanek soku owocowego w ciągu dnia – drugie tyle. Po tygodniu takiego dojadania twoja waga pokaże kilogram więcej – dlatego w przypadku dodatków musisz być szczególnie ostrożna.

7. Jesteś przekonana, że sukces tkwi tylko w diecie

Jedzenie to nie wszystko. Aby wspomóc odchudzanie powinnaś zadbać o dobry sen, umiarkowaną i regularną aktywność fizyczną oraz wypoczynek. Jeśli będziesz spożywać bardziej wartościowe pokarmy, będziesz miała więcej energii do ćwiczeń. Więcej tkanki mięśniowej zapewni ci szybsze spalanie tłuszczu, a tym samym trwalsze efekty odchudzania.

Problemy z zasypianiem? Dowiedz się, co jeść na kolację, aby spać jak dziecko

Na podstawie informacji prasowej LongLife

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (14)
/8 miesięcy temu
Tak naprawdę każdy jest inny, więc na każdego działają inne diety, ale jest jeden czynnik wspólny, o którym Redaktorki tu pisały - ćwiczenia. Dobrze jest jeść zdrowo - wyeliminować alkohol czy fast foody - to jasne, ale prawda jest taka, że z najgorszym jedzeniem na świecie też można być szczupłym, jeśli ma się gdzie to wszystko spalić. Owszem, sylwetka może być nieco inna niż u osoby, która i dużo ćwiczy, i zdrowo się odżywia (np. wałeczki od piwa lub słodyczy mimo szczupłej sylwetki), ale to jest główna rzecz. Nie ćwiczysz - nie chudniesz. A co do tabletek wymienionych w komentarzu przez zapewne kogoś z branży marketingu szeptanego - plagą naszych czasów jest, że myślimy, że wystarczy tabletka - na wszystko. Na dietę - tabletka, na sen - tabletka, na ból - tabletka, na wzrok - tabletka. I nie chodzi mi o to, żeby medycynę tradycyjną zastąpić medycyną naturalną - tylko o to, że w większości przypadków też można wykonywać ćwiczenia - ćwiczenia oczu to profilaktyka, o której nikt mam wrażenie nie wie, bo w okularach przecież można chodzić. Profilaktyka ćwiczeń i rozluźniania się przed snem - to samo, ludzie nie chcą poświęcić własnemu ciału czasu, bo lepiej przecież zażyć dropsa na sen. Nie mówię tego zgorzkniale, ale raczej ze smutkiem - łykając tabletkę, całą odpowiedzialność zrzucamy na nią i lekarza/homeopatę/szamana/inną osobę, która podaje nam leki. A warto byłoby, w tych czasach, gdzie myślimy o diecie i o "wzbogacaniu własnego ja" wziąć odpowiedzialność za wszystkie nasze dolegliwości - i je eliminować, krok po kroku.
/11 miesięcy temu
Jak schudłam 7 kg dzięki idobretabletki.pl czuję się lepiej. Zamierzam schudnąć jeszcze 3 kg
/rok temu
Oczywiście, że systematyczność!! Tylko ja np miałam ogromny problem, bo łatwo łapałam przeziębienia i przez to opuszczałam treningi, dlatego kupiłam Immuno Colostrum - wzmocniłam odporność i teraz osiągam lepsze efekty, dzięki temu że systematycznie odwiedzam siłownię.
POKAŻ KOMENTARZE (11)