POLECAMY

Ćwiczenia na biodra – przykłady

Marzysz o ponętnych biodrach? Odpowiednie ćwiczenia zapewnią doskonały wygląd tej części ciała. Wypróbuj nasz trening, w którym skupiamy się na ćwiczeniach bioder!

Ćwiczenia na biodra – przykłady

Ćwiczenie nr I

Należy stanąć w rozkroku, ręce zaś oprzeć na biodrach. Następnie przez kolejne kilka minut kręcić biodrami, raz w prawą stronę, raz w lewą. Ważne jest, by przy wykonywaniu tego ćwiczenia nie odrywać stóp od ziemi. Najlepiej jest wykonać około 20 obrotów biodrami, to znaczy 10 w jedną stronę i 10 w drugą.

Ćwiczenie nr II

Należy położyć się na boku, najlepiej na macie albo grubym kocu, tak by jedną ręką opierać się o ziemię. Następnie około 10 razy podnieść wyprostowaną jedną nogę do góry i tam spróbować utrzymać ją około 10 sekund. Ćwiczenie to powinno być powtórzone przynajmniej 10 razy. Następnie należy zmienić położenie ciała na drugi bok i powtórzyć całe ćwiczenie od początku.

Zobacz także: Sportowe kanały na Youtube, które pomogą ci schudnąć!

Ćwiczenie nr III

Do tego ćwiczenia niezbędny będzie przyrząd, powszechnie zwany hula-hop. Należy stanąć w rozkroku a hula-hop ustawić na wysokości bioder. Za pomocą okrężnych ruchów biodrami należy rozkołysać hula-hop, a następnie kręcić je dopóki, dopóty jest to możliwe. Później ćwiczenie powinno się powtórzyć około 10-15 razy.

Ćwiczenie nr IV

Należy położyć się płasko na ziemi, ale kolana powinny pozostać zgięte. Następnie kolana spróbujemy położyć raz po jednej stronie, a raz po drugiej. Ćwiczenia nie powinno się wykonywać na siłę, tj. nie wolno na siłę kłaść zgiętych kolan na ziemi; każdy ćwiczący powinien spróbować zbliżyć kolana do ziemi na tyle, na ile w danej chwili jest to możliwe; postępując wbrew temu można doprowadzić do silnej kontuzji. Kolana w pozycji leżącej (to znaczy: skierowane do podłoża) należy utrzymywać przez 10-30 sekund. Ćwiczenie zaleca się powtórzyć 20 razy, to znaczy po 10 na każdą stronę.

Zobacz także: Pomysły na ćwiczenia w domu!

Ćwiczenie nr V

Należy położyć się na prawym boku, podpierając głowę ręką. Następnie należy ugiąć prawą nogę, podczas gdy lewa powinna pozostać wyprostowana. Ćwiczenie polega na tym, by zataczać kręgi lewą nogą, razem około 20. Ćwiczenie należy wykonać również na prawą nogę, jednak wcześniej należy zmienić położenie ciała, tak by ułożyć się na lewym boku.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/4 lata temu
Ja polecam trening z piłką, daje efekty, a nie jest trudny czy męczący.
/4 lata temu
Ćwiczenia bardzo fajne, jednak ciekawi mnie po ilu widać już efekty. Wie ktoś? :)
/5 lat temu
super ćwiczenia! Bardzo proste, przyjemne, zabierają mało czasu i można je wykonywać w domu. A co najważniejsze - są skuteczne. pozdrawiam i życzę Wam szczupłych bioder :)