Witamina B5

Czyli inaczej kwas pantotenowy. Również ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie skóry, a także włosów.
/ 28.05.2008 21:03
Czyli inaczej kwas pantotenowy. Również ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie skóry, a także włosów.

Bierze udział w metabolizmie węglowodanów, białek i tłuszczWitamina B5y, syntezie hormonów sterydowych oraz wspomaga ochronę naszego organizmu przed zapadaniem na różnego rodzaju infekcje.

Zagrożenia przy niedoborze witaminy B₅
Objawami niedoboru witaminy B₅ są piekące pięty, zmiany skórne, osłabienie odporności. Mogą też dokuczać tak przykre dolegliwości jak wymioty, nudności, bóle głowy, stan ciągłego zmęczenia i ogólne osłabienie organizmu.

Gdzie szukać witaminy B₅?
Znaleźć ją możemy w pieczywie pełnoziarnistym, mleku, jajkach, płatkach owsianych, niełuskanym ziarnie pszenicy, mięsie wołowym i wieprzowym, wątróbce wieprzowej i cielęcej, a także w ziemniakach, szpinaku, kapuście i marchwi.

mwmedia

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/28.01.2009 14:09
Moje ulubione źródło tej witaminy to między innymi musli. Z węglowodanów oprócz pełnoziarnistego chleba jem właściwie tylko płatki śniadaniowe, a prawie nigdy białych makaronów i ryżu, w których prawie nie ma wartości odżywczych.