Zastanawiasz się, czy ma znaczenie to, jaką kwotę wpiszesz na umowie o pracę? Wydaje ci się, że właściwie to nie ma różnicy, ponieważ najważniejsze dla ciebie jest to, ile dostaniesz pieniędzy do ręki. Wynagrodzenie brutto nie ma dla ciebie znaczenia. Ale czy słusznie?
Jaką kwotę wynagrodzenia wpisać na umowie o pracę?
Przede wszystkim należy uświadomić sobie, czym jest wynagrodzenie. Z definicji jest to bowiem ta kwota, którą otrzymujesz za pracę łącznie ze wszystkimi składkami, które należy od niej odprowadzić. Wynagrodzenie jest zatem kwotą brutto i jedynie w takiej postaci należy wpisywać ją w umowie o pracę.W umowie uwzględnia się wynagrodzenie z wyszczególnieniem jego składników. Do składników wynagrodzenia należą także właśnie składki ubezpieczeniowe oraz zaliczkę na podatek dochodowy.
Co jeszcze musi znaleźć się w zapisie umowy?
Oto niezbędne dane:- rodzaj pracy;
- miejsce pracy;
- wymiar czasu pracy;
- termin rozpoczęcia pracy.
Sprawdź też inne artykuły dotyczące prawa pracy:
Kiedy przysługuje urlop okolicznościowy?
Jakie kary może nałożyć pracodawca?
Prawa osób pracujących przy komputerze
Co grozi za opuszczenie miejsca pracy?
Jakie kary może nałożyć pracodawca?
Prawa osób pracujących przy komputerze
Co grozi za opuszczenie miejsca pracy?