Jak oddzielić pracę od życia prywatnego?

Jak oddzielić pracę od życia prywatnego?

Bardzo trudno jest oddzielić karierę od życia prywatnego. Trudno też pogodzić te dwie dziedziny ze sobą. Skupiając się na jednej sferze, zaniedbujemy drugą. Nigdy nie podzielimy równo czasu w pracy i czasu spędzonego w gronie najbliższych. Jedna ze stron będzie zawsze gorsza, poszkodowana, będzie czuła niedosyt.
/ 08.11.2010 14:22
Jak oddzielić pracę od życia prywatnego?

Sukces w życiu zawodowym odnosi się kosztem życia osobistego. Dlatego tak ważne by pomiędzy jedną i drugą sferę życia postawić grubą kreskę. Praca powinna być dla nas przyjemnością ale to przede wszystkim źródło dochodu. Nic nie powinno się odbywać kosztem rodziny.

Praca dzisiaj jest, niestety jutro możemy ją stracić, więc czy warto poświęcać się jej za wszelka cenę, do tego kosztem najbliższych? Kariera zawodowa powinna dawać nam satysfakcję, sprawiać radość, niestety zwykle dzieje się inaczej. Praca wyniszcza nasz organizm, wywołuje negatywne emocje, stresuje.

Wszystkie złe chwile, niepowodzenia przenosimy do domu. Dlatego tak ważnym jest aby wracając do domu wyzbyć się złych emocji.

Dom ma być dla nas bezpiecznym „portem”, w którym czujemy się swobodnie, spokojnie. Jednak kiedy nie umiemy oddzielić życia zawodowego od prywatnego to rodzina ponosi największe konsekwencje naszych niepowodzeń.

Co zrobić by oddzielić pracę od życia prywatnego?

Najważniejszym jest by złych emocji nie przenosić do domu, by pozbyć się ich przed jego wejściem. Dobrym rozwiązaniem jest spędzanie czasu aktywnie. Robienie czegoś, co sprawia nam przyjemność, jakieś hobby. Trening mógłby być dobrym rozwiązaniem.

Innym rozwiązaniem jest spacer, wyciszenie się, kontakt z naturą.

Oczywiście można poruszyć temat pracy wśród najbliższych, ale nie może on stać się naszym życiem, głównym jego punktem. Nie może pochłaniać nam całego czasu wolnego. Musimy również pamiętać, że nie powinniśmy obarczać najbliższych winą za nasze niepowodzenia.

Zobacz też: Czy matka powinna pracować?

Ważnym jest by umieć powiedzieć „nie”, zastanowić się „co dla mnie w życiu jest ważne”, by mieć siłę i motywację przy spełnianiu marzeń.

Pamiętać, że życie mamy tylko jedno i warto przeżyć je tak, by później nie żałować straconego czasu.

Kilka wskazówek czego powinniśmy unikać, aby nasze życie rodzinne nie stało się koszmarem:

  • staraj się nie przenosić spraw zawodowych do domu, załatwiaj je w miejscu pracy
  • poświęcaj jak najwięcej czasu bliskim, spędzaj z nimi każdą wolną chwilę
  • nie przenoś problemów zawodowych na życie prywatne
  • znajdź jakieś hobby, by nie myśleć o problemach
  • nie obwiniaj bliskich za niepowodzenia zawodowe
  • organizuj czas aktywnie

Zobacz też: Pracoholizm - sposób na życie czy choroba?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/21.12.2010 08:15
Nie rozumiem co to za problem... Jednym utrudnieniem w takich podziałach jest praca z partnerem... Wtedy mogą poajwiać się schody...
/17.12.2010 13:12
Mi skutecznie pomaga mąż - awanturuje się przy każdym słowie wpomnienia o pracy.