Handlowcy krytykują klientów w czasie pandemii. „Nie stosują się do zaleceń i narażają wszystkich wokół”

Handlowcy krytykują zachowanie klientów w czasie pandemii fot. Adobe Stock
Branża handlowa niepokoi się zachowaniem klientów, którzy luzowanie obostrzeń odebrali jako zgodę na ignorowanie zaleceń bezpieczeństwa. Właściciele sklepów i ich pracownicy apelują o zachowanie zdrowego rozsądku i stosowanie się do panujących zasad. Wydali w tej sprawie oświadczenie.
/ 11.05.2020 10:54
Handlowcy krytykują zachowanie klientów w czasie pandemii fot. Adobe Stock

Od 4 maja klienci znów mogą korzystać z galerii handlowych i wielu sklepów, które zawiesiły działalność przez panujący w Polsce stan epidemii. Luzowanie obostrzeń ma przede wszystkim pomóc gospodarce stanąć na nogi, a przedsiębiorcom utrzymać dochody. Mimo to wiele osób uznało je za sygnał, że epidemia koronawirusa dobiega końca i można powoli zapomnieć o wprowadzonych przez rząd restrykcyjnych zasadach bezpieczeństwa. 

Branża handlowa krytykuje klientów w czasie epidemii

Z tego powodu cierpią właściciele sklepów i lokali usługowych. Wielu z nich narzeka, że po powrocie do galerii handlowych ich klienci nie noszą maseczek ochronnych, nie stosują się do limitu osób mogących przebywać w sklepie ani do zasad dezynfekcji. Tym samym narażają na niebezpieczeństwo personel sklepu. 

W związku z tym przedstawiciele Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji wystosowali oficjalne oświadczenie. Apelują do klientów korzystających ze sklepowych usług o rozsądek i poważne traktowanie panujących na terenie lokali obostrzeń. 

Branża handlowa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno konsumentom, jak i pracownikom handlu. Wyrażamy głębokie podziękowania dla wielu klientów naszych sklepów, którzy rygorystycznie przestrzegają obowiązujących nas wszystkich w czasie pandemii zasad bezpieczeństwa. Równocześnie gorąco apelujemy o respektowanie zaleceń przez tę część klientów, która nie stosuje się do nich, stwarzając tym samym zagrożenie nie tylko dla siebie i swoich bliskich, ale także innych konsumentów i pracowników handlu - czytamy w komunikacie POHD

Jakie zasady bezpieczeństwa panują w sklepach? 

Władze organizacji przypominają również, jakie zasady obowiązują każdego klienta sklepów zarówno wolnostojących, jak i tych na terenie galerii handlowych. Lista nie jest długa, a zastosowanie się do niej może zapobiec wzrostowi liczby zakażeń COVID-19. 

Zwracamy się do klientów z apelem o odpowiedzialną postawę i przestrzeganie ustanowionych przez GIS zasad bezpieczeństwa, m.in. noszenie w sklepach masek ochronnych lub przyłbic, zakładanie przed wejściem na powierzchnię sprzedaży rękawiczek bądź użycie środków do dezynfekcji rąk oraz zachowanie bezpiecznej odległości interpersonalnej wynoszącej 1,5 m - pisze POHD

Zobacz więcej wiadomości o koronawirusie:
Będziemy mierzyć się z 2 epidemiami naraz? Szumowski obawia się nadchodzącej jesieni
Polacy nie chcą szczepionki na koronawirusa. Przyjmie ją zaledwie ułamek mieszkańców
WHO uspokaja: dodatnie testy na koronawirusa u ozdrowieńców to nie ponowna infekcja
Minister zdrowia podaje konkretną datę otwarcia punktów fryzjerskich i restauracji

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na cały asortyment z... więcej»
Kod rabatowy:szalenstwo20
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online

Rabat 20% na cały asortyment z wyłączeniem kolekcji Sablewska x Gabriella. Oferta dostępna na gabriella.pl. Nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie. 

Najniższa cena produktu ze zdjęcia 30 dni przed obniżką - 16,90 zł. 

Cena po zastosowaniu rabatu - 13,52 zł.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:szalenstwo20
Zobacz
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat -20% na wybrane meble i... więcej»
Kod rabatowy:SZ20
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online
Stacjonarnie

Rabat -20% na wybrane meble i akcesoria dostępny w sklepach stacjonarnych i na www.miloohome.pl. Szczegóły w salonach i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZ20
Zobacz
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* od 299 złotych i pr... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
Rabat 30%* i prezent**
Online
Stacjonarnie

Rabat 30%* od 299 złotych i prezent** od 499 złotych w salonach Estēe Lauder oraz na www.esteelauder.pl. *Wykluczenia: linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
20% na cały asortyment
20% na cały asortyment
Rabat 20% na cały asortyment,... więcej»
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
+
20% na cały asortyment
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na cały asortyment, dostępne w salonach stacjonarnych oraz na www.wojas.pl. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły w salonach i na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
-30% na wszystko
-30% na wszystko
Rabat -30% na cały asortyment,... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO30
Zobacz
+
-30% na wszystko
Online

Rabat -30% na cały asortyment, również produkty przecenione. Kupuj na www.gap.pl. Szczegóły na stronie.  

Najniższa cena produktu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 239 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 167,30 zł

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO30
Zobacz
Wybrane marki nawet do -40%
Wybrane marki nawet do -40%
Twoje ulubione produkty w wyją... więcej»
Zobacz
+
Wybrane marki nawet do -40%
Online

Twoje ulubione produkty w wyjątkowych cenach. Rabat do -40% na wybrany asortyment dostępny na cocolita.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
REKLAMA