Jak przygotować zdrową przekąskę?

Warzywne dipy, placki z kaszy gryczanej, własnoręcznie wykonane batoniki musli czy salsa pomidorowo-paprykowa to tylko niektóre pomysły na zdrowe, smaczne i ciekawe przekąski, które jednocześnie nie są bombami kalorycznymi.
/ 02.10.2012 11:28
Przekąski

Fantazja w kuchni

Nie sztuką jest sięgnąć po krakersy lub chipsy. Jeśli włożysz w przygotowanie przekąsek trochę własnej inwencji, nutkę poczucia humoru oraz odrobinę wysiłku, to staną się one ciekawym oraz zdrowym posiłkiem, który dostarczy ci niezbędnych składników odżywczych.

Bakalie i orzechy

Godne polecenia są również bakalie i orzechy, aczkolwiek w przeciwieństwie do jabłka czy selera należy jeść je w dość małych ilościach. Suszone morele są doskonałym źródłem błonnika, a także potasu i żelaza. Ponadto zawarte w nich pektyny pomagają obniżać cholesterol. Orzechy, np.: włoskie, laskowe czy migdały, ale również pestki dyni, nasiona słonecznika, są bogactwem zdrowego tłuszczu, a wraz z nim fitosteroli i witamin A, D, E i K.

Jak zrobić batoniki musli?

Łącząc te dobrodziejstwa natury: orzechy, nasiona, bakalie, płatki owsiane i kukurydziane oraz miód pszczeli, możemy własnoręcznie przygotować zdrowe batoniki musli. Z powodzeniem możemy dać je dziecku do szkoły zamiast tych gotowych, kupionych w sklepie, często o podejrzanym składzie.

Wystarczy wymieszać wszystkie składniki (bakalie, orzechy) ze słodzonym skondensowanym mlekiem, a powstałą masą wyłożyć na blachę pokrytą papierem do pieczenia. Następnie należy wstawić blachę do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec ok. 30 min.

Placuszki z kaszy gryczanej

Wśród przekąsek bardziej pracochłonnych mogą znaleźć się pyszne placuszki z kaszy gryczanej (smażone jak maleńkie kotleciki).

Przygotujesz je z gotowanej kaszy, jaja i mąki. Placuszki możesz podać z kroplą jogurtu, plasterkiem ogórka i np. kawałkiem wędzonego łososia (koniecznie z koperkiem!) lub szynki.

Zobacz też: Uważaj na bomby kaloryczne!

Warzywa, owoce i dipy

Łatwą oraz szybką do przygotowania przekąską dla telewizyjnych łakomczuchów są zawsze warzywa i owoce. Te pierwsze wystarczy pokroić w mniejsze kawałki (np. w słupki), a następnie podać z dipem jogurtowo-czosnkowym lub salsą pomidorowo-paprykową.

Dip sporządzimy błyskawicznie z jogurtu greckiego oraz zmiażdżonego czosnku z dodatkiem ostrej papryki w proszku. Do tego rodzaju przekąsek idealnie nadaje się: marchewka, seler naciowy, papryka, rzodkiewka, kalarepka lub inne warzywa. Wszystko zależy tylko od twojej wyobraźni!

Z owoców nie polecamy tych, które mają w sobie zbyt dużo cukru, np. banany i winogrona zawierają go całkiem sporo! Z powodzeniem możemy je zastąpić plasterkami jabłka oprószonymi cynamonem lub po prostu miseczką malin lub czereśni.

Jak widać przekąski nie muszą być ani tuczące, ani niezdrowe, ani tym bardziej nudne.

Zobacz też: Najbardziej kaloryczne przekąski i słodycze

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)