Jak poprawić apetyt u dorosłego - 6 skutecznych rad fot. Panthermedia

Jak poprawić apetyt u dorosłego - 6 skutecznych rad

Masz niedowagę? Odczuwanie głodu to dla ciebie abstrakcja? Podpowiadamy co jeść, gdy na nic nie masz ochoty!
Agata Bernaciak / 10.06.2015 06:33
Jak poprawić apetyt u dorosłego - 6 skutecznych rad fot. Panthermedia

Jak poprawić apetyt u dorosłego?

1. Zadbaj, by dieta była urozmaicona

Nikt nie lubi monotonii na talerzu, dlatego zadbaj by w ciągu tygodnia ani jedna potrawa z menu się nie powtarzała, a posiłki były przede wszystkim kolorowe.

2. Nie jedz słodyczy i fast-foodów!

Choć takie jedzenie zwiększa apetyt i sprawia, że szybko przybieramy na wadze, absolutnie nie może stanowić podstawy diety na przytycie i poprawę apetytu! Pamiętaj, że po takim posiłku będziesz czuć się ociężała i tym bardziej nie weźmiesz niczego więcej do ust. A fast-foody nie dostarczają niestety żadnych wartości odżywczych...

3. Jedz często, ale małe porcje

Dzięki temu przyzwyczaisz organizm do regularnych posiłków, a te z kolei spowodują, że zaczniesz odczuwać głód o stałych godzinach.

4. Nie zapominaj o mięsie

W menu nie może zabraknąć wołowiny, cielęciny i ryb morskich. Poza tym, że mięsa te zawierają dużo żelaza (a ryby też nienasycone kwasy tłuszczowe), są porządnym źródłem energii na cały dzień.

5. Wzbogać menu w warzywa i owoce

Niech będzie to marchew, burak, papryka, pomidor, jabłko i wszelakie cytrusy. Możesz komponować z nich sałatki i surówki, dodawać do kanapek lub jeść na surowo jako przekąskę. Zawierają sporo witaminy C, która ułatwia przyswajanie żelaza z posiłków oraz kwasy, które pobudzają apetyt.

6. Korzystaj z dobrodziejstw przypraw i ziół

Poza świeżymi, nie zapominaj także o tych suszonych. Nie dość, że przyprawy i zioła nadają potrawom oryginalny smak, dodatkowo wzmagają apetyt niejadków.

Dowiedz się więcej: