Bakalie - przekąski w czasie szkolnej przerwy

Co zapakować uczniowi do plecaka, by nie był głodny w szkole i miał ochotę na naukę? Doskonale sprawdzą się bakalie - składniki orzechów poprawiają koncentrację.
/ 16.09.2013 13:27

Śniadanie

Orzechy: laskowe, włoskie, makadamia, pecan, słodkie rodzynki, żurawina czy suszone morele mogą być znakomitą i sycącą przekąską, którą watro spakować dziecku do szkolnego plecaka. Garść pożywnych bakalii pomoże szybko pozbyć się uczucia głodu, a zawarte w nich witaminy i składniki mineralne pozytywnie wpłyną na poziom koncentracji podczas lekcji.

Dla ucznia, równie istotne jak pierwsze, jest drugie śniadanie zjadane podczas długiej przerwy. Nadal, znaczna część dzieci zamiast zjeść przygotowaną przez mamę kanapkę biegnie do szkolnego bufetu i kupuje w nim słodkie bułki, rogaliki, czekoladowe batoniki lub słone przekąski. Produkty te tylko na krótką chwilę zaspokajają głód, i nie dostarczają organizmowi potrzebnych składników odżywczych przez co uczucie sytości szybko mija – dziecko ponownie czuje burczenie w brzuchu, robi się senne i obniża mu się poziom koncentracji.

Zobacz także: Dlaczego warto jeść orzechy?

Jak zachęcić ucznia do II śniadania?

Jak sprawić, żeby dziecko chciało zjeść z apetytem II śniadanie zapakowane przez rodziców do plecaka? Zadbajmy, by przygotowany przez nas posiłek  wyglądał zachęcająco i smakował. Do szkolnego lunch boxa możemy zapakować dziecku: kolorowe kanapki z jego ulubioną wędliną i warzywami, naleśniki z serem i rodzynkami i oczywiście owoce i warzywa do chrupania. Co ważne, przygotowanie takiego menu nie będzie czasochłonne.

Warto pamiętać też o pysznej przegryzce. Jednak zamiast cukierków i chipsów, włóżmy dziecku do plecaka zbożowe batoniki i smakowite bakalie. Produkty te stanowią alternatywę dla czekoladowych i słonych przekąsek. Zaspokoją one potrzebę zjedzenia „czegoś słodkiego” i dostarczą organizmowi składników odżywczych.

Pamiętajmy, że bakalie są doskonałym źródłem energii, pomagają uzupełnić witaminy i mikroelementy, dlatego nie powinno zabraknąć ich w codziennej diecie dziecka.

Orzechy zawierają potas, miedź i magnez, dzięki czemu pozytywnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i wspomagają koncentrację; bogata w witaminę B6 morela wzmacnia układ odpornościowy, a zawarta w migdałach ryboflawina przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Pozwólmy dziecku spróbować różnych bakalii, aby mogło wybrać te, które mu najbardziej smakują i które z przyjemnością będzie jadło w trakcie szkolnej przerwy na II śniadanie.

Źródło: Materiały prasowe Media Forum/bj

Zobacz także: O której godzinie jeść śniadanie?