POLECAMY

Trenujesz na siłowni? Być może ta dieta jest właśnie dla ciebie!

Aby treningi na siłowni były efektywne i nie przynosiły szkód zamiast pożytku, niezbędne jest prawidłowe odżywianie przy różnych formach treningu. Pracujesz nad przyrostem mięśni? Ta dieta jest dla ciebie!
Wioletta Górecka / 4 miesiące temu
Trenujesz na siłowni? Być może ta dieta jest właśnie dla ciebie! fot. Adobe Stock

Każdy, kto trenuje ciężko na siłowni wie, jak wiele pracy i wysiłku trzeba włożyć w to, by ciało prezentowało się w wymarzony sposób. Sumienne i przemyślane treningi to jednak nie wszystko – aby osiągnąć upragnioną sylwetkę i wyraźnie zarysowane, rozwinięte mięśnie, równie ważna jest odpowiednia dieta. Jakie są główne zasady diety kulturysty? Dlaczego przy kulturystyce tak ważne jest przestrzeganie diety?

Dieta kulturysty – dlaczego trzeba zwracać uwagę na sposób żywienia?

Zdrowa, zbilansowana dieta to podstawa dla każdego, kto dąży do szczupłej, smukłej sylwetki. Dieta diecie jest jednak nierówna – nacisku na inne składniki będzie potrzebować osoba odchudzająca się, na inne ta budująca masę mięśniową. Pożywienie to paliwo dla organizmu i mięśni, dlatego dieta musi być przemyślana i dostarczać organizmowi tego, na co przy konkretnym celu potrzebuje najbardziej. Brak lub niedobory pożądanych składników odżywczych nie tylko odwleką w czasie postępy, ale mogą także zwiększać ryzyko kontuzji, a trening zamiast przynieść korzyści, sprawi ból i może powodować przykre konsekwencje.

Dieta kulturysty – co jest najważniejsze?

Podstawą dbałości o stan i rozwój mięśni jest białko, a także zdrowe tłuszcze i węglowodany. To podstawowe składniki pozwalające na zachowanie równowagi i prawidłowy rozwój mięśni. Układając dietę, warto zasięgnąć porady dietetyka sportowego – pomoże on ułożyć plan żywieniowy, uwzględniający właściwy rozwój składników odżywczych, a także rekomendowaną ilość kalorii przyjmowanych z posiłkami. Wszystko uzależnione jest od wagi i wieku osoby trenującej, a także od zamierzonego przez nią celu i stopnia zaawansowania w treningach. Dietę można układać samodzielnie w oparciu o potrzebną wiedzę, albo skorzystać z przykładowych jadłospisów i gotowych pomysłów

Najważniejsze zasady diety kulturysty

Kulturyści podczas treningów niesamowicie eksploatują swój organizm, przez co wytracają mnóstwo witamin i mikroelementów. Suplementy diety mające za zadanie nie tylko zwiększenie osiągów, ale także uzupełnienie utraconych składników, to nie wszystko – największe wsparcie organizmu płynie z posiłków. To naturalne i najcenniejsze paliwo dla ciała, dlatego do żywienia należy przywiązywać wiele uwagi. Dla budowania masy mięśniowej potrzebne są inne składniki odżywcze, w innych proporcjach niż przy redukcji. Najważniejsze zasady żywienia przy budowaniu masy mięśniowej to:

  • kilka posiłków dziennie, bogatych w białko (20-30 g w każdym posiłku)– z różnych źródeł: nabiał, chude mięso, suplementy diety
  • maksymalnie czterogodzinne przerwy między posiłkami
  • węglowodany należy spożywać po śniadaniu oraz po treningu (do godziny)
  • najpóźniej godzinę po treningu należy przyjmować kreatynę.

To także może cię zainteresować!

Trenujesz na siłowni? Oto suplementy, które ci się przydadzą!
Alternatywa dla diet i ćwiczeń? Do tego bardzo przyjemna!
Dekalog zdrowej diety!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/3 miesiące temu
Mnie to się nie podobają kobiety z takimi mięśniami. Bardzo podoba mi się lekki zarys mięśni na brzuchu, to moim zdaniem bardzo atrakcyjnie wygląda, ale ta kulturystyka to nie bardzo. Ja bym chciała mieć właśnie tak lekko wyrzeźbione ciało, ale działam bo sobie kupiłam ławeczkę z Wassermana i ostro zaczynam ćwiczyć.
/3 miesiące temu
OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA IGORTRENERONLINE PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!
/4 miesiące temu
Ja wzięłam się za siebie od nowego roku. Karnet na siłownię i catering dietetyczny. Teraz zaczynam trzeci miesiąc z jedzenie marzenie i muszę przyznać że nie zdawałam sobie sprawy jak ważne jest jedzenie. Czuję się fenomenalnie, jakby z 5 lat mniej!
POKAŻ KOMENTARZE (3)