Omega 3 - jesz i chudniesz

Magiczny tłuszcz, który zamiast tuczyć pomaga schudnąć? To Omega 3 – niezbędny kwas tłuszczowy mogący okazać się największym przełomem w sztuce gubienia kilogramów.

Magiczny tłuszcz, który zamiast tuczyć pomaga schudnąć? To Omega 3 – niezbędny kwas tłuszczowy mogący okazać się największym przełomem w sztuce gubienia kilogramów.

depositphotos.com

W przeciwieństwie do nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia zwierzęcego, które zgodnie z powszechnym mniemaniem, faktycznie po konsumpcji przekształcają się w zmagazynowaną tkankę podskórną tworzącą w końcu wałeczki, Omega 3 pomaga przyspieszyć nasz metabolizm i zwiększyć produkcję energii. Rezultat? Choć pochłaniasz więcej kalorii, chudniesz bo twój organizm pracuje na wyższych obrotach!

Aktywne odchudzanie
Jak łatwo się domyśleć, jest to znacząca różnica dla codziennego życia jeśli porównać chudnięcie na tłuszczach z niskokaloryczną dietą, która usypia nas, osłabia i pozbawia energii do życia. Jedząc kwasy tłuszczowe Omega 3 mamy za to siłę i ochotę na aktywność, co przysparza nam nowej porcji mięśni i dodatkowo przyspiesza przemianę materii. Jakby tego było mało, dzięki zdrowym tłuszczom czujemy się syte i nie nękają nas ataki wilczego głodu, bo cukier we krwi jest utrzymywane na stałym, bezpiecznym poziomie. Jak to możliwe? Otóż, Omega 3 zwiększa elastyczność błon komórkowych powodując że receptory insuliny, która kontroluje poziom cukru we krwi, są bardziej wrażliwe i lepiej reagują na zmiany.

Termogeneza czy mniej tłuszczu!
Omega 3 to również sprytny magazynier naszego ciała. Biorąc udział w procesie zasilania komórek umożliwia pozyskanie większej ilości cukrów ze spożytych węglowodanów i zamiast pozwolić odłożyć je jako tłuszczyk, kumuluje je w komórkach pod postacią glikogenu – cukru uruchomianego, gdy potrzeba nam natychmiastowej dawki energii. Jednocześnie Omega 3 stymulują proces termogenezy, czyli produkcji ciepła kosztem gromadzenia pokładów tłuszczu.

Bonus
I nawet jeśli nie planujesz zrzucania kilogramów, bo dobrze czujesz się we własnym ciele, Omega 3 i tak będzie dobrodziejstwem w twoim jadłospisie. Tłuszcze są bowiem niezbędne do wielu procesów życiowych, zwłaszcza w gospodarce hormonalnej kobiety, a tylko te pochodzenia roślinnego wzbogacają ciało nie podnosząc poziomu złego cholesterolu. Włączając kwasy tłuszczowe nienasycone do swojej diety zapewniasz sobie również piękną skórę, włosy, paznokcie… Czyż to nie lepszy prezent dla kobiety niż bukiet kwiatów?

Gdzie znaleźć to cudo?
Aby zapewnić sobie zdrowe chudnięcie „na tłuszczach”, upewnij się że twój jadłospis jest bogaty w następujące produkty spożywcze:

  • Awokado
  • Ciecierzyca, fasola, groch
  • Jajka
  • Makrela, tuńczyk, anchovies, sardynki
  • Siemię lniane
  • Orzechy włoskie
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)