Nieskuteczny trening - 5 błędów uniemożliwiających odchudzanie fot. Fotolia

Odchudzające treningi - 3 propozycje które najszybciej działają

Martwisz się, że twoje treningi nie przynoszą efektów? Poznaj 3 najlepsze, które spalają tłuszcz w mgnieniu oka!
Agata Bernaciak / 09.11.2015 05:52
Nieskuteczny trening - 5 błędów uniemożliwiających odchudzanie fot. Fotolia

1. Ćwiczenia siłowe

Wybieraj ćwiczenia, które angażują duże grupy mięśni, np. martwy ciąg, squady z liftem, pompki, burpeesy. Pamiętaj, że trening siłowy buduje masę mięśniową, która spala tłuszcz. Zatem im więcej będziesz jej mieć, tym szybciej schudniesz.

Warunek jest jednak jeden - trening musisz mieć zaplanowany minuta po minucie, minimum na 1 godzinę. Ćwicz przez 45 sekund, kolejne 15 odpoczywaj. Rób tyle powtórzeń, ile zdołasz. Jeśli pod koniec poczujesz, że "padasz", możesz być pewna - dałaś z siebie wszystko. I o to właśnie chodzi!

2. Interwały

Jeśli nie lubisz ćwiczyć na siłowni, rób trening kardio, ale trochę inaczej. Jak? Zmieniaj jego intensywność! Przykładowo biegnij przez 30 sekund na 100%, a potem przez 90 truchtaj wyrównując oddech. Ten cykl powtarzaj tyle, ile zdołasz. Postaraj się jednak, by trening nie trwał krócej niż 25 minut. Pamiętaj też, by z tygodnia na tydzień stawiać poprzeczkę coraz wyżej - np. wydłużaj fazę intensywną o 10 sekund, a skracaj odpoczynek. Możesz też w międzyczasie wbiegać na schody itp.

3. Tabata

Trwa zaledwie 4,5 minuty. Możesz wykonać w tym czasie 6–8 ćwiczeń, stosując interwały po 10 sekund maksymalnego wysiłku i 20 sekund odpoczynku. Nie wiesz, jak zacząć? Zobacz naszą propozycję tego treningu!

Dowiedz się więcej: