Jak wyjść z diety odchudzającej

Najważniejsze to zdawać sobie sprawę, że przyczyną efektu jo-jo jest powrót do nieprawidłowych nawyków żywieniowych po zakończeniu diety odchudzającej. Jak zatem wyjść z diety odchudzającej, by utrzymać wagę?

Regularne posiłki.

Pamiętaj! Zmniejszenie twojej masy ciała spowodowało obniżenie podstawowej przemiany materii. Nie możesz zatem wrócić do nawyków żywieniowych sprzed diety, gdyż spowoduje to przyrost masy ciała z powodu odkładania się tkanki tłuszczowej, a częste wahania masy ciała utrudniają kolejne procesy odchudzania.

Zobacz także: Efekt yoyo - czym jest i jak się przed nim ustrzec?

Jak wrócić do "normalnego" żywienia

Powrót do „normalnego” odżywiania i do wzrostu kalorii powinien odbywać się stopniowo do momentu, gdy ilość wydatkowanej energii będzie równa ilości energii dostarczonej z pożywieniem, pozwalając utrzymać należną masę ciała.

Ruch i regularne ćwiczenia są bardzo ważne zarówno w czasie odchudzania, jak i po jego zakończeniu. Aktywność fizyczna ma bardzo duży wpływ na przemianę materii, przyspieszając ją. Pozwala ona na uniknięcie wzmożonego przyrostu tkanki tłuszczowej. Dzięki regularnemu wysiłkowi fizycznemu zwiększa się również beztłuszczową masę ciała, głównie pod postacią tkanki mięśniowej, zwiększając w organizmie stosunek masy beztłuszczowej do tkanki tłuszczowej.

Zobacz także: Jak gotować mniej kaloryczne posiłki?

Podstawowe zasady wychodzenia z diety

  1.  Jedz regularnie
    • Spożywaj 3 główne posiłki oraz 2 przekąski. Udowodniono, że regularne jedzenie zmniejsza ryzyko otyłości i zwiększa metabolizm. Jedz częściej, ale mniejsze porcje.
  2.  Ostatni posiłek spożywaj 3-4 godziny przed pójściem spać.
  3.  Pamiętaj o śniadaniu.
  4.  Unikaj podjadania między posiłkami.
  5.  Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone, niskokaloryczne i o obniżonej zawartości tłuszczu.
  6.  Jedz dużo owoców, warzyw.
  7.  Kieruj się zasadami zdrowego żywienia każdego dnia.
  8.  Nie rób zapasów jedzenia, a przede wszystkim unikaj gromadzenia słodyczy na czarną godzinę.
  9.  Unikaj słodyczy, tłustych dań, słodzonych napoi oraz fast foodów.

Koniecznie monitoruj masę ciała i ilość tkanki tłuszczowej.