Enduro, czyli ruszamy w ciężki teren

Enduro, czyli ruszamy w ciężki teren
Rowery Enduro przeznaczone są do pokonywania najtrudniejszych tras. Amortyzacja obydwu kół (wartość skoku amortyzacji w granicach 80-150 mm) oraz bardzo trwała konstrukcja – to podstawowe atrybuty rowerów tego typu.
/ 26.05.2010 14:16
Enduro, czyli ruszamy w ciężki teren

Enduro są doskonale przystosowane do pokonywania długich dystansów w najcięższym terenie. Dzięki „osprężynowaniu” dwóch kół organizm mniej męczy się podczas pedałowania czy jazdy w pozycji stojącej. Rower wiele nam wybacza.

Masywna, solidna konstrukcja pozwala na maksymalnie szybką jazdę na zjazdach, zachowując przy tym odpowiedni komfort na podjazdach. Enduro jest zupełnie niepraktyczny na drogach asfaltowych! To zupełne przeciwieństwo szosówek czy rowerów miejskich.

Sprawdza się wyłącznie w terenie, gdzie głęboki bieżnik doskonale wgryza się w miękkie, nierówne podłoże. Dlatego szerokie opony także są niezbędnym elementem. Wszystko po to, by własności trakcyjne doskonale sprawdzały się w ciężkich warunkach. Hamulce muszą być ostre jak brzytwa.

Możemy zapomnieć o V-breakach montując je w sprzęcie na niedzielne wypady. Tylko tarczówki dadzą nam stuprocentową pewność i maksimum komfortu połączonego z bezpieczeństwem podczas najtrudniejszych odcinków górskich.

Zobacz tez : Kto może kierować rowerem

(U)waga

Ale ciężar tak dobranego sprzętu także musi być słuszny. Waga enduro waha się w granicach 13-17 kg. Niektóre, bardziej zaawansowane technologicznie – lub maksymalnie odchudzone – osiągają wagę ok. 10 kg. Uzyskanie takiej masy wiąże się jednak z bardzo dużymi kosztami.

Enduro w typowej wersji jest sprzętem dosyć drogim. Jednak jazda na nim sprawia tyle przyjemności, że każdy zapalony użytkownik szybko uzna te pieniądze za dobrze wydane.

Zobacz też : Jak uchronić się przed urazami

Redakcja poleca

REKLAMA