Detoks oczyszczający jelita - jadłospis fot. Fotolia

Detoks oczyszczający jelita - jadłospis

Zobacz, jak w ciągu zaledwie jednej doby oczyścić ciało i poczuć się lekko!
Agata Bernaciak / 14.04.2016 16:24
Detoks oczyszczający jelita - jadłospis fot. Fotolia

Zastanawiasz się, jak rozsądnie odciążyć swój organizm na wiosnę? Specjalnie dla was przygotowałyśmy jednodniowy jadłospis, który z powodzeniem rozprawi się uczuciem ociężałości i poprawi kondycję waszych jelit!

Dlaczego warto zrobić jednodniową dietę oczyszczającą jelita?

Niezrównoważona dieta uboga w błonnik oraz zbyt niskie spożycie wody mogą prowadzić do zaburzeń trawienia, zmian w mikroflorze jelitowej i rozwoju dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego. Do oczyszczenia dochodzi zaś wtedy, kiedy dostarczymy organizmowi błonnik, wodę (minimum 3 litry!), antyoksydanty, a także dawkę aktywności fizycznej, która stymuluje mięśnie tłoczni brzusznej.

Jak przeprowadzić detoks oczyszczający jelita?

Racjonalne oczyszczanie powinno trwać maksymalnie 3 dni i nie powinno być głodówką! Co należy spożywać na diecie oczyszczającej? Wbrew pozorom menu nie musi być skomplikowane, a przy tym powinno sycić. Poniżej przykładowy jednodniowy jadłospis, za pomocą którego oczyścisz jelita!

Jadłospis w jednodniowym detoksie oczyszczającym jelita

I śniadanie - sałatka owocowa:
Awokado – 70 g (112 kcal)
Pomarańcza – 120 g (53 kcal)
Grejpfrut czerwony – 130 g (55 kcal)
Płatki migdałowe – 20 g (116 kcal)
Otręby żytnie – 24 g (49 kcal)

II śniadanie - owsianka owocowa:
Płatki owsiane górskie – 40 g (146 kcal)
Banan – 60 g (57 kcal)
Jabłko – 90 g (47 kcal)
Orzechy włoskie – 20 g (129 kcal)
Siemię lniane – 10 g (53 kcal)

Obiad - zupa i mieszanka warzyw:
Zupa krem z zielonego groszku – 335 g (214 kcal)
Mrożone warzywa na patelnię z grillowanym bakłażanem – 300 g (186 kcal)
Nasiona dyni – 20 g (111 kcal)

Podwieczorek - przekąska:
Małe marchewki – 250 g (103 kcal)

Kolacja - surówka warzywna:
Surówka z sałatą lodową i warzywami – 365 g (153 kcal)
Oliwa z oliwek – 10 g (82 kcal)
Nasiona słonecznika – 10 g (56 kcal)

Dowiedz się więcej:

Co robić, by chudnąć w czasie snu? 11 sygnałów, że powinnaś wziąć się za siebie 6 rad, dzięki którym dietetyczne jedzenie będzie smaczne

tekst został przygotowany we współpracy z ekspertem/dietetykiem kampanii Zarządzanie Kaloriami