Czy wiosną rzeczywiście warto się odchudzać?

Wiosna to doskonały czas na zmiany! Przyroda budzi się do życia, słońce ogrzewa nas pierwszymi, ciepłymi promieniami, a my dostajemy naturalny zastrzyk pozytywnej energii. Jest wiele powodów, aby zacząć odchudzanie właśnie wiosną. Czy taka dieta naprawdę działa?

Odchudzanie wiosną.

Nasze noworoczne postanowienia nie zostały zrealizowane, wielkanocne obżarstwo już za nami, dodatkowo zbliżają się wakacje i czas pokazywania się w stroju kąpielowym. Jest to odpowiednia motywacja do rygorystycznych zmian w naszym żywieniu. Wiosenne odchudzanie ma duże szansę na powodzenia.

Wiosną pojawia się coraz więcej świeżych i smacznych warzyw, co daje duże pole do popisu w kuchni. Dzień jest dłuższy, temperatury wyższe i łatwiej wybrać się na spacer. Słońce poprawia nam nastrój i pomaga zrezygnować ze słodyczy. Lżejsze stroje domagają się zgrabnej sylwetki. To naprawdę jest właściwy czas na zmagania ze zbędnymi kilogramami.

Polecamy: Czy pieczywo chrupkie jest zdrowe i dietetyczne?

Czego potrzebuje nasz organizm na wiosnę?

Najważniejsze są  warzywa i owoce, których brakuje zimą. Są to: pomidory, marchewki, sałata, papryka, warzywa strączkowe, ogórki, a także szczypiorek, rzodkiewki, rzeżucha oraz inne nowalijki wyhodowane samodzielnie. Zawarte w nich witaminy (głównie antyoksydanty) i związki mineralne wzmacniają nasz organizm,  zapobiegając tym samym wielu infekcjom. Warzywa i owoce są też źródłem błonnika, który wspomaga regulację przemiany materii i wchłania toksyny.

Dzięki lżejszej diecie czujemy się lżejsi i łatwiej uprawiać codziennie sporty. Ruch – podobnie jak czekolada – powoduje wydzielanie serotoniny, a do tego poprawia naszą sprawność i kondycję.  Kiedy spalimy, nagromadzone przez zimę, kalorie,  z uśmiechem wkroczymy w gorące lato.

Zobacz także: Pułapki dietetyczne

Powody, dla których łatwiej odchudzać się wiosną:

  1. Wiosną łatwiej wstaje się rano z łóżka.
  2. Nowalijki zachęcają do zdrowego jedzenia lekkich posiłków.
  3. Jest ładniejsza pogoda na spacery.
  4. Słońce poprawia humor, dlatego łatwiej zrezygnować ze słodkich przekąsek.
  5. Dzień jest dłuższy, mamy więc więcej czasu na sportowe wyzwania.

Zobacz także: Jak schudnąć bez głodowania?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (6)
/7 lat temu
Warto po zimie i świętach zgubić zbędny tłuszczyk. A wiosną jest już cieplej. Łatwiej się zmotywować i wsiąść na rower:)
/7 lat temu
Uważam że każdy moment jest dobry na odchudzanie. Sama jakiś czas temu postanowiłam coś zmnienić w swoim zyciu i przeszłam na dietę. Czuje się na niej rewelacyjnie. Schudłam na niej znacząco bez efektu jo-jo. Dlatego polecam go innym: http://vivalavita.pl/
/7 lat temu
powiem tak: ja odchudzam się każdej wiosny. Ale dopiero teraz zaczęłam biegać na siłownię, pływać regularnie i jeść mniejsze porcje. Zarejestrowałam się na stronie vitali.pl, gdzie codzinnie (no prawie) aktualizuję swoje wymiary, i widze efekty, bo jest mnie coraz mniej, co sami znajomi w święta wspólnie przyznali :D:D i czuję się z tym świetnie! Wiosna to swietny czas, bo można biegać, spacerowac po świeżym powietrzu, nie marznąć...
POKAŻ KOMENTARZE (3)