Ćwiczenia dla leniwych - trening izometryczny fot. Panthermedia

Hit! Ćwiczenia izometryczne dla... leniwych

Nie wymagają robienia przysiadów i wylewania hektolitrów potu. Dlatego już dziś zostań fanem ćwiczeń dla leniuchów!
Agata Bernaciak / 30.10.2014 05:33
Ćwiczenia dla leniwych - trening izometryczny fot. Panthermedia
Choć ruch służy naszemu zdrowiu, wiele osób unika go, tłumacząc się brakiem sił lub czasu. Jednak żaden z tych argumentów nie przekonuje w przypadku izometrycznego treningu mięśni. Aby go stosować, nie trzeba mieć ani wolnej połowy dnia, ani specjalnej kondycji fizycznej!

Na czym polegają ćwiczenia izometryczne dla leniwych?

Ćwiczenia dla leniwych nie wymagają robienia żadnych przysiadów, skłonów, wymachów nóg i ramion. Wystarczy kilka razy dziennie, przez ok. 6 sekund jak najmocniej napinać mięśnie. Można to robić dosłownie wszędzie - np. przygotowując obiad, siedząc przy biurku, oglądając telewizję, a nawet... leżąc w łóżku.

Kto może stosować trening izometryczny?

Wszyscy bez wyjątku. Nawet ludzie chorzy, mało sprawni i starsi. Trening izometryczny nie obciąża serca i układu krążenia, nie męczy. Wyklucza także możliwość urazu.

Jakie korzyści dają ćwiczenia dla leniwych?

Regularne uprawianie (po 2-3 minuty dziennie) takiej gimnastyki dość szybko przynosi wymierne efekty:
  • poprawia nastrój, likwiduje napięcie psychiczne, uczucie rozdrażnienia
  • usuwa zmęczenie, regeneruje siły, dodaje energii
  • wzmacnia różne partie mięśni - np. szyjnego odcinka kręgosłupa (leżąc wciskaj mocno głowę w poduszkę), nóg (siedząc z wyprostowanymi nogami, podeszwę jednej oprzyj na podbiciu drugiej i naciskaj), pleców (chwyć ręcznik za dwa końce, unieś ręce nad głowę i rozciągaj go), ramion (stań w drzwiach, oprzyj dłonie o futrynę i napinaj mięśnie rąk).
Uwaga! W czasie treningu pamiętaj, że silne, elastyczne mięśnie to nie tylko zgrabna, młodzieńcza sylwetka i prężne ruchy. To także najlepszy sposób na zachowanie sprawności fizycznej oraz na uniknięcie lub pozbycie się kłopotów z kręgosłupem.

Dowiedz się więcej o aktywności fizycznej: