kobieta, ćwiczenia, siłownia

Co daje trening siłowy

Poznaj jego niezastąpioną moc i bierz się do dzieła!
/ 04.11.2009 11:28
kobieta, ćwiczenia, siłownia
Modeluje sylwetkę
Trening siłowy przeprowadzony pod okiem doświadczonego trenera pozwala pięknie ukształtować sylwetkę. Wpływa na wzmocnienie i ujędrnienie mięśni, a nawet może zminimalizować lub usunąć dysproporcje w budowie ciała.

Poprawia kształt poszczególnych części ciała 
Podczas treningu siłowego można wyizolować pewne grupy mięśniowe, co przy zastosowaniu odpowiedniej diety pozwala poprawić naturę i zmniejszyć lub zwiększyć określone partie ciała.

Pomaga spalić kalorie
W czasie treningu siłowego organizm korzysta z szybko odnawialnych rezerw energetycznych organizmu, m.in. z glikogenu mięśniowego. Trening siłowy podnosi tempo przemiany materii, co przyczynia się do większej „kaloriożerności” w ciągu czasu następującego po samym treningu – czyli w momencie kiedy pracujesz, odpoczywasz albo śpisz!

Ujędrnia ciało
Efekty ćwiczeń siłowych pojawiają się już w pierwszych tygodniach ćwiczeń. Dzięki spaleniu tłuszczu i niewielkiemu rozrostowi mięśni ciało staje się jędrniejsze, skóra bardziej napięta i elastyczna, sylwetka wyprostowana, a ruchy bardziej sprężyste.

Uszczęśliwia
Po 30 minutach treningu i intensywnego wysiłku fizycznego uwalniane są endorfiny (nazywane hormonami szczęścia), które dają świetne samopoczucie, podobne do stanu zakochania. Dzięki treningom siłowym twój mózg będzie lepiej funkcjonował, będziesz czuła się spełniona i bardziej pewna siebie.

Zmniejsza ryzyko osteoporozy
Jak wykazują badania, trening siłowy ma wpływ na mineralną gęstość kości i w efekcie doprowadzi do ich wzmocnienia. Ćwiczenia z ciężarami w połączeniu z dietą zawierającą odpowiednią ilość wapnia mogą być skuteczną obroną przed osteoporozą.

Zwiększa siłę i wytrzymałość
To bardzo przydatne nawet w czasie wykonywania zwykłych codziennych czynności, np. podczas noszenia zakupów. W ich wykonanie będziesz wkładała mniej siły i zdecydowanie wolniej będziesz się męczyła. Dodatkowo, jeśli uprawiasz jakieś inne sporty, np. jeździsz na nartach, rowerze czy chodzisz na aerobik, zdecydowanie „podkręcisz” swoją wydolność, to znaczy dłużej będziesz mogła ćwiczyć bez odczucia zmęczenia.