ćwiczenia w biurze fot. Panthermedia

Bądź aktywna w biurze

Siedząca praca jest największym wrogiem szczupłej sylwetki. Ale jest na to rada - zacznij ćwiczyć w biurze!
/ 05.04.2012 10:22
ćwiczenia w biurze fot. Panthermedia

Choć będąc w pracy głównie spędzasz czas siedząc przed komputerem, teraz także i ty możesz zadbać o swoje nogi i pośladki. Jak? Nie wstając zza biurka! Wystarczy, abyś regularnie wykonywała te cztery banalne ćwiczenia, a wtedy będziesz miała gwarancję, że praca biurowa nie wpłynie negatywnie na twoją figurę.

Ćwiczenie nr 1. Usiądź wygodnie na krześle i wyprostuj się. Twoje nogi powinny być zgięte w kolanach pod kątem prostym. Zacznij podnosić je do góry, napinając jednocześnie mięśnie ud i nadal utrzymując odpowiedni kąt zgięcia nogi. Wytrzymaj kilka sekund. Wykonaj 20 takich powtórzeń na obie nogi. To samo możesz zrobić z wyprostowanymi nogami, które należy unosić pojedynczo, kilka centymetrów nad ziemię.

Ćwiczenie nr 2. Aby wzmocnić wewnętrzną stronę ud, potrzebujesz średniej wielkości piłeczki. Umieść ją między kolanami i zaciskaj tak często, jak to tylko możliwe. W tym ćwiczeniu dodatkowo możesz podpierać nogi na palcach - wtedy pracować będą również mięśnie łydek.

Ćwiczenie nr 3. By wzmocnić zewnętrzną stronę ud, owiń wokół złączonych kostek elastyczną taśmę do ćwiczeń. Podczas gdy jedna stopa pozostaje na ziemi, drugą delikatnie unoś i odciągaj w bok najdalej, jak to tylko możliwe. Przytrzymaj nogę w tej pozycji przez kilka sekund, a następnie wróć do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie nr 4. Ćwiczeniem, które najłatwiej wykonywać w biurze jest napinanie pośladków, które możesz robić zarówno stojąc, jak i siedząc. Napnij pośladki z całej siły i wytrzymaj około 7 sekund. Następnie rozluźnij je i powtórz ćwiczenie kilkanaście razy. Serie wykonuj tak często, jak się tylko da.