Tajemnice w pracy? Zatrudnij niewidomego

Chcesz uniknąć plotek w pracy, zatrudnij niewidomego. To jedno z głównych haseł Norweskiego Stowarzyszenie Niewidomych, które za sprawą zabawnych spotów reklamowych postanowiło promować zatrudnienie niepełnosprawnych.
/ 08.03.2011 07:22

Chcesz uniknąć plotek w pracy, zatrudnij niewidomego. To jedno z głównych haseł Norweskiego Stowarzyszenie Niewidomych, które za sprawą zabawnych spotów reklamowych postanowiło promować zatrudnienie niepełnosprawnych.

„Bądź bardziej efektywny, zatrudnij niewidomego" - to główny slogan stowarzyszenia.
Z całą pewnością w Polsce nie moglibyśmy liczyć na emisję reklamy przed 22. Trzeba przyznać, że to bardzo oryginalny sposób kampanii społecznej. Humorystyczne, momentami wręcz naiwne podejście do tematu sprawiło, że spot nie przeminie bez echa, co w przypadku akcji prospołecznych jest rzadkością.

Biurowa miłość

Biurowa miłość

Najbardziej kontrowersyjny film, nosi tytuł "Biurowa miłość". Widzimy w nim parę, która nie szczędzi sobie czułości w punkcie ksero. Umizgi przerywa wchodzący do pokoju mężczyzna. Tymczasem para wiedząc o tym, że mężczyzna nic nie widzi, nie przerywają sobie zabawy.  Pracujesz dziś do późna? - pyta przyłapany mężczyzna. - Tak, próbuję skończyć roczny raport. Zamierzam go wysłać przed wyjściem – odpowiada. Wychodzi niewzruszony po krótkiej branżowej rozmowie.

Przebieranie

Przebieranie

Zdecydowanie mniej kontrowersji budzi spot o nazwie "Przebieranie”, w którym to szefowa przebiera się w obecności podwładnego. Wydaje mu polecenia służbowe odbywając w tym czasie drobne czynności toaletowe. Poprawia bieliznę, zmienia bluzkę.

Tymczasem mężczyzna siedzący naprzeciw sprawia wrażenie w pełni zdrowego, nie reaguje jednak mimiką po czym można stwierdzić, że nie widzi, co tak naprawdę zaszło. Na koniec wyjmuje laskę z kieszeni i wychodzi.

Czy polscy pracodawcy oglądając zagraniczną reklamę postanowią zatrudnić w swojej firmie osoby niewidzące? Biorąc pod uwagę nasze realia, z całą pewnością przydałoby się więcej osób „przymykających od czasu do czasu oko”.

fot. The Norwegian Association