5 najczęściej powtarzanych kłamstw na temat żywienia dzieci

Zobacz, w jakie twierdzenia absolutnie nie wolno ci wierzyć!

5 najczęściej powtarzanych kłamstw na temat żywienia dzieci fot. Fotolia

1. Nadmiar cukru powoduje nadpobudliwość u dziecka

Nadpobudliwość u dzieci w żadnym wypadku nie jest związana z nadmiarem cukru! Owszem, słodycze ją powodują, ale nie jest to spowodowane ilością cukru, a obecnością sztucznych barwników i aromatów. Lepiej zatem unikać produktów, które je zawierają!

2. Białe pieczywo nie ma żadnych wartości

Owszem - choć zawiera znacznie mniej wartości odżywczych niż np. pieczywo pełnoziarniste - tylko bułeczki z pszennej, oczyszczonej mąki są dozwolone w diecie dziecka do 1. roku życia. Dlaczego? Bo jest lekkostrawne, a jednocześnie syci mały brzuszek. Pamiętaj o tym!

3. Dzieci muszą otrzymywać witaminy w postaci suplementów

Bzdura! Tylko zdrowa, przemyślana i urozmaicona dieta, która w swoim jadłospisie będzie zawierać produkty z każdej grupy żywieniowej, dostarczy dziecku komplet witamin i mikroelementów. Nakaz kupowania suplementów to tylko reklamowy chwyt.

4. Niskotłuszczowe produkty podawane od maleńkości uchronią dziecko przed otyłością

Kolejna bzdura! Serwując dziecku produkty light wyrządzasz mu krzywdę! Wielonienasycone kwasy tłuszczowe są potrzebne w pierwszych miesiącach życia do prawidłowego rozwoju układu nerwowego dziecka i jego mózgu, a w późniejszych latach do produkcji hormonów i wchłaniania witamin z jedzenia. Dbając o jego sylwetkę możesz zatem jednocześnie pogorszyć stan zdrowia dziecka.

5. Soki z powodzeniem zastępują owoce

Soki owocowe kupowane w sklepach zawierają sporo cukru a mało błonnika. Z tego powodu należy ograniczać ich ilość i właśnie w to miejsce serwować maluchowi świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne, zawierające miąższ wraz ze skórką. Dlaczego? Bo to właśnie one dostarczają najwięcej błonnika!

Dowiedz się więcej o żywieniu dzieci:

8 pomysłów na pyszne i dietetyczne śniadania
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)