Wpływ antybiotyku na wynik testu

Czy jest możliwe by wynik testu był fałszywie dodatni? Dodam, że ostatnią miesiączkę miałam 28 listopada. W połowie grudnia przyjmowałam antybiotyk, po którym miałam infekcje pochwy i borykam się z nią do teraz.

Wpływ antybiotyku na wynik testu

Czy jest możliwe by wynik testu był fałszywie dodatni? Dodam, że ostatnią miesiączkę miałam 28 listopada. W połowie grudnia przyjmowałam antybiotyk, po którym miałam infekcje pochwy i borykam się z nią do teraz. Brak lub jak wtedy myślałam, spóźniającą się miesiączkę tłumaczyłam przyjmowaniem tychże antybiotyków lecz postanowiłam zrobić test ciążowy. Wynik jest pozytywny. Czy w tej sytuacji może być fałszywy?

Magdalena

Przyjmowanie antybiotyków nie ma wpływu na wynik testu ciążowego. Jedynie leki stosowane w leczeniu depresji, leki zawierające Hcg oraz niektóre leki stosowane w leczeniu infekcji dróg moczowych mogą dać fałszywie pozytywny wynik testu ciążowego. Poza tym antybiotyk przyjmowała pani w połowie grudnia a test wykonała w styczniu (tak wnioskuję z treści pytania). Fałszywie pozytywny wynik może wystąpić w przypadku guza jajnika. Ale gdy kobieta współżyje a miesiączki brak- należy najpierw podejrzewać ciążę. Licząc od 28.11 do 14.01 należy mieć na myśli około 7 tygodniową ciążę. Jeśli test dał wynik pozytywny proponuję wybrać się do ginekologa.

Serdecznie pozdrawiam

Katarzyna Bosacka opowiada o ciąży i zachciankach!
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)