Jak zmieniać konsystencję potraw w diecie dziecka?

Być może zastanawiasz się, jak bardzo kremowe powinno być jedzenie dla Twojego bobasa. Choć większość 6-miesięcznych dzieci wciąż zadowala się całkowicie zmiksowanymi pokarmami, niektóre maluchy w tym wieku (zwłaszcza te, które zaczynają stosunkowo wcześnie ząbkować) są już gotowe, aby spróbować nieco twardszych pokarmów.

Jak zmieniać konsystencję potraw w diecie dziecka?

Konsystencja potraw - nowe doznania

Konsystencja stałych pokarmów zadziwia dzieci, ponieważ stanowi ona dla nich całkowitą nowość. Z każdym kęsem ich buzie doświadczają nowych wrażeń. W 6. lub 7. miesiącu możesz spróbować podawać dziecku pokarmy nieco mniej rozdrobnione; miksuj posiłek w trybie pulsacyjnym, tak aby w całości go zmiksować, lecz na nieco grubsze kawałki. Poeksperymentuj trochę, sprawdzając, jaką konsystencję Twoje dziecko jest skłonne tolerować. Jeśli maluch zamyka buzię lub zdaje się dławić przy każdym kęsie, na kilka dni powróć do bardziej kremowych potraw.

Polecamy: Kiedy można podać dziecku pokarm stały?

Wprowadzamy kęsy jedzenia

Stopniowo zacznij wprowadzać mniej homogeniczne kęsy jedzenia. Specjalne herbatniki dla niemowląt służące do nauki gryzienia, krakersy dla ząbkujących maluchów i inne, szybko rozpływające się w ustach pokarmy, pomogą Twojemu dziecku zyskać pewność siebie i przyzwyczaić się do połykania jedzenia o bardziej wyrazistej fakturze. W końcu dziecko przywyknie do przygotowywanych przez Ciebie posiłków z „etapu 3.”, do których należą potrawy o konsystencji puree z dodatkiem bardziej grudkowatych składników.

Jak odnieśc sukces w życiu? Ewa Chodakowska motywuje do działania!

Niektóre maluchy same rwą się do „prawdziwego jedzenia”. Jeśli jednak Twoje dziecko nie przejawia zainteresowania bardziej grudkowatym jedzeniem, spróbuj zaproponować mu niewielkie kęsy nierozdrobnionego jedzenia. Słodkie, rozgniecione widelcem ziemniaki można podnosić do buzi malutkimi paluszkami, co bardzo podoba się niektórym, nawet bardzo małym, dzieciom. Obserwuj swoje dziecko w poszukiwaniu wskazówek, dotyczących sposobu przygotowywania mu posiłków.

Czytaj też: Dlaczego produkty przetworzone są niedobre dla dziecka?

Fragment pochodzi z książki „Mamie na ratunek. 200 przepisów na zdrowy posiłek dla Twojego malucha” Shana Priwer, Cynthia Phillips (Wydawnictwo Helion, 2010). Publikacja za wiedzą wydawcy.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)