„A ja rosnę i rosnę …” - wierszyk dla dziecka

„A ja rosnę i rosnę …” - wierszyk dla dziecka
Z pewnością już nie raz rodzice lub Pani pielęgniarka mierzyli Twój wzrost. Potrzebny był do tego metr krawiecki, miarka stolarska lub specjalna waga lekarska połączona z miarką. Rodzice lub Pani pielęgniarka sprawdzali ile potrzeba centymetrów od stóp aż po czubek Twojej głowy. Przyda się także specjalny wierszyk!
/ 19.04.2010 12:42
„A ja rosnę i rosnę …” - wierszyk dla dziecka

Czy zdarzyło Ci się stać obok kogoś, kto jest wyższy? Czy znasz kogoś, kto jest od Ciebie niższy? Z pewnością tak. W szkole Pani mogła też poprosić, by dzieci ustawiły się według wzrostu: najpierw staje najwyższe dziecko, a potem dzieci coraz niższe, lub odwrotnie – najpierw osoba najniższa – a następnie osoby coraz wyższe. Skoro wiesz co to znaczy być niższym lub wyższym, przeczytaj wierszyk i rozwiąż ukryte w nim zadania. Powodzenia!

Wierszyk – Ile masz wzrostu?

To jest Pani pielęgniarka
A to jej magiczna miarka.
Stajesz sobie tu prościutko
Ona mierzy cię szybciutko.
Potem Pani Ci z uśmiechem
Mówi, czy urosłeś w zeszłym lecie?

Krzyś ma wzrostu sto szesnaście,
Adaś tylko sto dwanaście,
Sto dwadzieścia mierzy Kasia,
Sto piętnaście zaś ma Asia,
Tomek ma wzrostu sto dwadzieścia jeden
A jego siostra Ania – sto dwadzieścia siedem,
I na sam koniec zmierzę się ja.
O! Proszę mam wzrostu sto dwadzieścia dwa.

Kto z was najwyższy? – pyta się Pani
Staje więc Tomek obok siostry swojej Ani
Obok Tomka staje Kasia
Obok Kasi – Krzyś i Adaś
O przepraszam, a gdzie Asia?
Robią miejsce więc dla Asi między … a …
No i jeszcze ja zostałem
Czy wiesz obok kogo stałem?

Polecamy: Wzrost i waga powyżej pierwszego roku życia

Dla rodziców

Ćwiczenie to jest przewidziane dla uczniów klas drugich lub starszych, młodsze dzieci mogą mieć z nim problem ze względu na zawarte w nim liczby (116, 112, itp.), nie oznacza to jednak, że nie poradzą sobie z nim pierwszoklasiści – niektórzy mogą już znać liczby powyżej stu i umieć je zapisać.

Ćwiczenie to wykonają dzieci, które potrafią szeregować według wielkości klocki, patyczki lub inne rzeczy (od największego do najmniejszego i odwrotnie). Nie jest to jedyna potrzebna umiejętność – co innego ustawić przedmioty różnej wielkości, a co innego uporządkować liczby.

By poprawnie wykonać zadanie dziecko musi umieć wykonać inne polecenia, np. wymień liczby mniejsze od 10, podaj liczby większe od 12, jakiej liczby tu brakuje; 11, 12, 13, …, 15, 16. 

Czytaj także: Czy wiesz dlaczego pada deszcz?

Redakcja poleca

REKLAMA