5 rad, jak wysypiać się w ciąży

Im bliżej do porodu, tym bardziej odczuwasz problemy związane ze snem? Nic dziwnego. Ale są sposoby, byś zaczęła się wysypiać!

fot. Fotolia

1. Zadbaj o wystrój sypialni

Zadbaj, by przed przed narodzinami dziecka sypialnia była najważniejszym miejscem w domu. Wystarczy kilka trików: zmiana oświetlenia na lżejsze, wstawienie kwitnących kwiatów, powieszenie kilku zdjęć z wakacji. Dzięki temu będziesz czuła się bardziej zrelaksowana i wypoczęta.

2. Postaw na wygodę

Znajdź dla siebie odpowiedni materac. W ciąży w szczególności trzeba zadbać o kręgosłup. Dzięki temu tobie i twojemu dziecku będzie wygodniej.

3. Śpij w odpowiedniej pozycji

Zalecaną pozycją do snu w ciąży jest spanie na lewym boku. Dzięki niej odciążasz dolny odcinek kręgosłupa i nie uciskasz naczyń krwionośnych, a tym samym nie utrudniasz krążenia krwi. Warto zwrócić uwagę również na dobór odpowiedniej poduszki.

4. Słuchaj swojego organizmu

Jeśli organizm domaga się snu, postaraj się o krótką drzemkę w ciągu dnia. Pamiętaj tylko, by był to efektywny sen. Lepiej przespać się 30 minut w sypialni na odpowiednim materacu niż 2 godziny na kanapie.

5. Wycisz się

W ciąży kobiety są zdecydowanie bardziej podatne na różne emocje. Często ta burza hormonów nie pozwala kobietom zasnąć. Dlatego ważne jest, byś 2 godziny przed snem zamiast telewizora włączyła spokojną muzykę, napiła się mleka lub melisy. Po prostu wycisz się i przygotuj się do snu.

Dowiedz się więcej:

na podstawie informacji prasowej Dormeo
Sprawdź! Przegląd bielizny dla kobiet w ciąży i karmiących
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)