Jak poprawnie napisać reklamację?

Czy wiesz jak należy napisać reklamację? Co powinna zawierać? Przeczytaj jak to zrobić krok po kroku.

Jak poprawnie napisać reklamację?

Każde pismo reklamacyjne powinno zawierać dokładne oznaczenia stron. Podajemy swoje dane, po to by sklep lub serwis mógł się z nami skontaktować i poinformować o powziętej przez nich decyzji. To samo dotyczy przedsiębiorcy, do którego składamy reklamacje. Niekiedy dość trudno jest to rozróżnić. Oto przykład, który łatwo zapamiętać.

Jeżeli chcemy zareklamować niedziałający telefon komórkowy, to możemy pismo reklamacyjne zaadresować bądź do sklepu, w którym go kupiliśmy bądź do serwisu gwarancyjnego. Jeżeli natomiast nasza reklamacja będzie dotyczyła nieprawidłowo świadczonej usługi, kłopoty z zasięgiem, przerywane połączenia, to wówczas reklamacje składamy do operatora.

Przeczytaj też: Zakupy z dzieckiem - jak to zrobić mądrze?

Jeżeli z przepisów prawa ani regulaminu danego jeżeli nie wynika termin, w jakim powinien rozpatrzeć naszą reklamacje, to sami powinniśmy go wskazać. Przykładowo chcemy zareklamować usługę pralni chemicznej. W takim wypadku sami musimy wskazać termin na dokonanie np. ponownego czyszczenia. Jeżeli pralnia się z niego nie wywiąże, to przysługują nam kolejne roszczenia (w uzasadnionych przypadkach nawet odstąpienie od umowy).

 

Tagi: zakupyporady
Jak wybrać sokowirówkę?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/6 lat temu
Chyba muszą. Kiedyś kupiłam sprzęt elektroniczny, który notorycznie się psuł. Po kolejnej naprawie, wymieniono mi go na nowy
/6 lat temu
a co, jezeli raz nam zareklamowali towar, on sie znowu popsul, a oni nie ccha tego drugi raz zrobic?