Dieta 400 kalorii

Poznaj dietę, która przewróci do góry nogami twój sposób myślenia o odchudzaniu. Musisz się tylko trzymać tytułowej zasady.

kobieta, obiad, jedzenie

Chciałoby się powiedzieć – oto rewolucja w odchudzaniu! Ale tak naprawdę ten program to powrót do korzeni i kwintesencji diet odchudzających; zakłada po prostu, by jeść mniej. A konkretnie nie więcej niż 400 kcal naraz.

I chociaż najmodniejsze ostatnio diety (białkowa, rozdzielna, Montignaca) reklamują się hasłem: „Bez liczenia kalorii!”, my wracamy do cyferek. Coraz więcej badań wskazuje bowiem na to, że nie tyjemy dlatego, że objadamy się słodyczami czy spożywamy za dużo tłuszczu. Po prostu aż 85 proc. osób nie wie, jakie jest nasze dzienne zapotrzebowanie na energię i nie zna kalorycznej wartości potraw. Poza tym obserwacje wskazują na to, że nasz organizm jest w stanie naraz wykorzystać właśnie około 400 kcal. Każdą nadwyżkę odkłada w postaci tkanki tłuszczowej. To, że wracamy do liczenia kalorii, nie znaczy jednak, że będziesz wszędzie musiała chodzić z wagą i kalkulatorem! Nauczymy cię rozpoznawać wielkość porcji „na oko”, a to pomoże ci obliczyć wartość kaloryczną dań – zarówno w domu, jak i w pracy czy w restauracji.

Największą zaletą tej diety jest to, że możesz jeść dosłownie wszystko – nawet pizzę i hamburgery, byle nie przekroczyć 400 kcal w jednym posiłku. Nasz program przetestowało już 16 osób. Pierwsze efekty były naprawdę błyskawiczne. Ochotnicy schudli średnio 5 kg w zaledwie 2 tygodnie! Ocenę jednej z uczestniczek testów znajdziesz na s. 57. Oto dodatkowe rady, które ułatwią ci zachowanie zasady 400 kcal i pomogą schudnąć.

Sprawdź, ile kalorii potrzebujesz
Dieta 400 kalorii jest odpowiednia dla osób, które chcą schudnąć, a potem utrzymać prawidłową masę ciała. Adresujemy ją głównie do kobiet, ale mogą ją stosować również mężczyźni: w aby szybko stracić na wadze, jedz 3 posiłki po 400 kcal dziennie (razem 1200 kcal). Nie podjadaj między nimi. Przez 2 tygodnie możesz schudnąć ok. 5 kg i zmniejszyć obwód talii o 8 cm. Możesz stosować dietę dłużej, ale pamiętaj, że z czasem będziesz chudnąć wolniej;
w później, żeby utrzymać prawidłową wagę, jedz 4 posiłki dziennie. 1600 kcal to ilość energii, jaką powinna dostarczać organizmowi kobieta prowadząca średnio aktywny tryb życia;
w mężczyźni i kobiety bardzo aktywni fizycznie (np. codziennie ćwiczący ponad godzinę) powinni dodatkowo jeść po jednym posiłku dziennie (czyli odpowiednio 1600 i 2000 kcal).

Planując posiłki, zachowaj rozsądek
Oczywiście możesz potraktować wielki kawał ciasta czekoladowego jako jeden posiłek. Ale nie zaspokoi on głodu na długo! No i nie dostarczy wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Staraj się więc tak układać posiłki, by były one urozmaicone. Pomoże ci w tym prosta sztuczka. Podziel talerz na 6 części (jakbyś kroiła tort – patrz rysunek na s. 56). Jedną część wypełnij produktami bogatymi w białko (mięsem, wędliną, rybą lub nabiałem). Dwie kolejne powinny zajmować przetwory zbożowe (ryż, pieczywo, kasza, makaron), a pozostałe trzy – warzywa i owoce. Zajrzyj też do działu „Gotuj z nami” na s. 58- -61. Przedstawiamy ci tam propozycje dobrze skomponowanych dań na śniadanie, obiad i kolację oraz przekąsek – każde o wartości ok. 400 kcal.

Vita
Oceń artykuł 12 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
Gość2012.10.08 11:21
Co za kretyn pisze takie artykuły. 400 kalorii? Dam wam złoty środek jak łatwo zrzucić zbędne kilogramy bez szkodzenia swojemu organizmowi. 1sze to określenie swojej aktywności fizycznej, 2 wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego, 3 ustalenie diety. Np. Jestem facetem o średniej aktywności ruchowej, praca biurowa wzrost 180cm waga 75kg zapotrzebowanie to 2500 kcal. Sens w tym żeby ograniczyć np o 700-500kcal swoje żywienie co będzie miało najlepsze skutki, nie będzie efektu jojo ponieważ dieta będzie długo terminowa. Nie będzie też zwałów skóry jak przy radykalnym odchudzaniu. Najważniejsze to jeść regularnie i wg tego schematu: np mamy 2000kcal do podzielenia na cały dzien. SNIADANIE(najważniejszy posiłek dnia) około 30% tj 600 kcal 2gie sniadanie 15% 300kcal obiad 30% ok 600kcal podwieczorek 15% 300kcal kolacja 10% 200kcal(tutaj najlepiej sałatki owocowe z jogurtem naturalnym). Co jakiś czas warto też od nowa sobie przeliczyć zapotrzebowanie i dostosować grafik kaloryczności do własnych potrzeb. WYNIKI PRZYJDĄ SAME PO MIESIĄCU BEZ TRUDU MOŻNA OSIĄGNĄĆ UBYTEK RZĘDU 2, 3 kg. Oczywiście osoba z większą nadwagą mogę ująć sobie więcej kalorii. Ważna jest też aktywność ruchowa i nie chodzi mi tu o jakiś sport tylko np spacer, basen raz w tygodniu tak rekreacyjnie, rower. POZDRAWIAM WAS I ŻYCZĘ UDANEGO ODCHUDZANIA!
Beata Ka2010.03.27 11:50
3 posiłki dziennie to za mało. Zwalnia przemianę materii. Wystarczy zjeść na śniadanie 300 kcal, na 2 śniadanie ok 150 kcal, obiad 400, podwieczorek 150- 200 i kolację 300. Schudniecie. Włączcie dużo warzyw które mają mało kilokalorii i można zjeść dużo i będziecie syte. Pozdrawiam.
Maciu2011.03.10 16:57
Ja stosuje diete 300kcal ale jem 5 takich posiłków w ciagu dnia(3 to o wiele za mało) po 4 tygodniach waze o 9kg mniej niz na poczatku mojej historii z ta dieta,tak wiec moj przypadek potwierdza jej skutecznosc.Oczywiscie ruch tez jest bardzo wazny i znacznie przyspiesza efekty.
Maria2010.10.27 16:05
Trzeba się ruszać ja na przykład uczęśzczam na MTV Dance do akademii tańća sulewskich. To takie zajęcia z nowoczesnego tańca. Bardzo mi to pomaga na figurę i daje wiele radości :)
Matix2010.05.10 20:37
Drogie Panie,czytałem dużo postów na różnych stronach na temat diet,i krew mnie zalewa jak widzę jakąś diete 1000kcal itd.Najlepsza dieta to dieta zbilansowana z deficytem kcal około 200 kcal. Czyli jeśli np. mamy zapotrzebowanie 2000kcal przez pierwsze 2 tyg utrzymujemy tzw.bilans zerowy czyli jemy 2000kcal,po czym obcinamy około 200-300 kcal i jedziemy tak aż do momentu gdy waga przestanie spadać,i potem znów około 200kcal obcinamy itd. tylko nie można zejść niżej nić około 1300kcal bo to już jest niebezpieczna granica. w diecie powinno być, około 1g tłuszczy na 1kg masy ciała,2-2,5g białka na 1kg i reszta to węglowodany. Polecam ściągąć program który się nazywa "Dziennik posiłków Vitalmax" on wam pozwoli wyliczyć wasze zapotrzebowanie Kcal,lub poszukać wzorów na internecie a zapewniam że jest tego dużo (może się tak zdażyć że z 3 innych wyjdą wam wyniki i będą się różnić powiedzmy o 100kcal to uśredniamy tę wartość),gdy już osiągniecie upragnioną wagę to należy co tydzien podbijać kcal aby dojść do bilansu zerowego i się go trzymać. Ja dzięki takiej diecie straciłem 18kg,a teraz moje zapotrzebowanie to około 2500kcal jem ponad 3000kcal (ale to specjalnie żeby masy mięśniowej przybrać) i waga idzie bardzo powoli do góry ale bez tłuszczu,gwarantuje wam że po takiej diecie nie będzie efektu jojo jak po innych "dietach cud" a z tymi dietetykami to też nie należy przesadzać bo niektórzy też nie są dla mnie zbyt dobrzy skoro zalecają diete 1000kcal. Pozdrawiam ;]
anoanim2010.04.14 20:13
ludzie przeczytajcie to dobrze! tam nie ma 400 kcal dziennie tylko na kazdy posilek jest po 400kcal! wiec 3 posilki dziennie po 400kcal to 1200kcal1!!!
kryśka2010.03.28 23:42
najważniejsze to dobrze zbilansowana dieta. moją ułożyli dietetycy z poradni dietetycznej dietomaniacy
2010.03.27 13:31
ja stosuje diete 300 kcal - jem 4 posilki dziennie po 300 kcal 9 chudne bardzo szybko, bez wyrzeczen :)
Asia Londyn2010.03.27 10:13
Uwazam, ze ta dieta jest dobra, ja sama jedzac malo i czesto nie chodze ani glodna ani objedzona. Zanim ten artykul sie pojawil juz podobnie robilam i schudlam 24kg w 5 miechow:) !! Moja dieta byla na bazie diety grupy krwii, polaczona z jedzeniem produktow o niskiej zawartosci tluszczu i cukru, jedzenia czesto i malo, sniadanie jadlam jak "krolowa" obiad jak "ksiezniczka" a kolacje "oddalam partnerowi", z czego sniadanie skladalo sie z bialka i weglowodanow, drugie proteiny, obiad tluszcz i bialka, sporadycznie kolacja ale jak cos to tylko bialko. Wszystko swierze bez konserwatnow, cukrow E- dodatkow i spulchniaczy. Cera, wlosy, skora samopoczucie nawet juz nie choruje w ogole, sie znacznie poprawil. zycze zatem powodzenia
Heh ... 2010.03.26 21:06
Ty tak szok czy jak ci ... lepiej czytaj uważnie. To nie 400 kcal dziennie tylko 3 posiłki po 400 kcal. A dieta świetna, trzeba spróbowac ... ;D
polka2010.03.26 19:26
jak moznma jesc 400 kcal dziennie? a potem bedzie artykuł o szerzacej sie anoreksji! polki.pl zaczyna mnie przerazac.
gość2010.03.26 16:07
Dla mnie tak naprawde nie ma zadnej dobrej diety.Jesli juz to staram sie po prostu duzo ruszac- tak jak teraz kiedy chodze na kurs salsy do Yuliet,i to mi pomaga.
madzik2010.03.26 12:44
aaa...już wiem..vita :-)
madzik2010.03.26 12:42
Może ktoś wie skąd pochodzi ten artykuł?
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz